אורי אריאל
אורי אריאלצילום: פלאש 90

לרגל "שבת בית אל" מתייחס שר הבינוי, אורי אריאל, שעמד בעבר בראש המועצה של הישוב, להתפתחותו של הישוב כמו ישובים אחרים ביהודה ושומרון.

"היישוב ממשיך לגדול לתפארת גם מבחינת התיירות שבו וגם מבחינת מוסדות החינוך. גם בתפקידי כשר הבינוי אני ממשיך להגיע ליישוב ולהיות בקשר רציף עם ראש המועצה שי אלון, ורבני היישוב. אני מאמין שבית אל תמשיך ותתרחב. יש הרבה קשיים מדיניים שמונעים פיתוח משמעותי יותר של הישוב, עיכובים קשים יותר מישובים אחרים, אך זה לא תירוץ אלא אתגר שאנחנו צריכים לעמוד בו ולהתגבר עליו. דווקא עכשיו המועצה חייבת לקדם בניה בכל שטח אפשרי. ויש כאלו".

השר אריאל התייחס להבטחה מצד נתניהו לבנות 300 יחידות דיור, הבטחה שלא יושמה עד היום, "הממשלה הקודמת הרסה לצערי את בתי האולפנה, ללא שום צורך אמיתי. כאשר רוצים למצוא פתרונות אפשר בהחלט לתת אותם. ההחלטה להרוס את הבתים הגיעה מצד השמאל הקיצוני ולהבנתי היא נכפתה על ראש הממשלה, שלא היה מעוניין בכך. הנושא נמצא על שולחני כבר תקופה ארוכה ואני פועל כדי להביא לפתרון שיאפשר את בניית 300 הבתים. לצערי, גם אחרי שדאגתי להוראה מפורשת של ראש הממשלה לשר האוצר לתקצב את פינוי בסיס משמר הגבול והחטיבה הצה"לית - שר האוצר מסרב ובניית הבתים לא מתבצעת. אני דורש מראש הממשלה לפעול לביצוע הסיכומים שהוא אישית הבטיח לרב מלמד שליט"א והיה ערב להם".

אריאל נשאל, מדוע על הציבור להצביע למפלגות הימין שאינן מצליחות בסופו של דבר ליישם את הבטחותיהן לבוחרים לאחר כניסתם לתפקיד, "בזכות האחדות הגענו בבחירות האחרונות להישג מכובד של 12 מנדטים. אבל צריך לזכור שעדיין מדובר רק ב-12 מתוך 120. בכל יום ראשון עולות בוועדת השרים לחקיקה הצעות מגונות מבחינת דת ומדינה שאנחנו בולמים במלחמה ממש, בשטח ישנה הקפאה קשה כבר כחצי שנה וזהו מצב לא פשוט שאנחנו מתמודדים אתו ומשתדלים לעשות את הטוב ביותר לטובת הציבור שלנו ולטובת כלל הציבור הציוני בישראל.

''לא בכל נושא ניתן לסמוך על החברים מסיעות הליכוד וישראל ביתנו. לא נוכל להמשיך ולקבל את המציאות של ההקפאה השקטה ביהודה ושומרון ואמרנו לראש הממשלה שאם לא נענה, ננקוט בסנקציות. בוחרי בית אל מחויבים לארץ ישראל ולישובה. ולכן צריך לבחור במפלגה שהכי דואגת לתורה, העם והארץ".

השר אריאל נשאל על הקשיים בהם נתקלים תושבי בנימין בשל פקקי ענק באזור הישוב אדם, קשיים שמביאים את התושבים לעזוב את האזור, "פניתי לשר התחבורה ידידי ישראל כץ בעניין פעמים רבות ובלחץ משותף האוצר נתן 80 מיליון שקלים. אגב, ישנם עוד כבישים ברחבי יהודה ושומרון שהם מסוכנים מבחינה בטיחותית ומצריכים טיפול ואנחנו מנסים למצוא גם להם פתרונות. הבעיה היא קיומית עבור מאות אלפי אזרחי ישראל. גם אני עמדתי בפקק בכביש הזה יותר מפעם אחת וחוויתי את זמני ההמתנה הלא הגיוניים הללו. פניתי לשר הביטחון לפתוח את מעבר עטרות (קלנדיה) והנושא בבדיקה".

לשאלה האם האיחוד הלאומי תמשיך להיות חלק מהבית היהודי השיב אריאל "אני שואף למפלגה גדולה ולהנהיג את המדינה, כמו שאנחנו עושים בצבא ובשאר התחומים. השאלה היא באיזה מחיר. האם המטרה מקדשת את האמצעים? האם המטרה היא להיות גדולים בכל מחיר גם במחיר של ויתור על העקרונות שלנו? מבחינתי התשובה היא לאו מוחלט. לבית היהודי יש רצון ללכת למרכז, ופחות להיות חזקים בענייני דת ומדינה ובנושא ארץ ישראל. דווקא בעת הזו שיש מתקפה בנושא דת ומדינה העניין מקבל משנה תוקף. אנחנו סבורים שגם אם זה יוסיף מנדטים צריך להיות גבול".

''המנדטים הם לא חזות הכל. אסור להתפשר על הערכים והעקרונות בשביל להשיג יותר מנדטים. לא ייתכן שלא יהיו לנו קווים אדומים. לכן, אשתדל על המשך ריצה משותפת בע"ה. זו האפשרות הסבירה, כאשר כל מפלגה תבחר את נציגיה בדרכה שלה. האחדות חשובה מאוד בעיני ואני פועל הרבה בנושא הזה. לא ביקשתי שיריון עבורי ולא עבור אף אחד אחר. זה בכלל לא על הפרק. זה יותר מנלוז להגיד שמשריינים למישהו את מספר 2. זה לסמא את עיני האנשים. אנו מפלגה חפצת חיים ויש לנו אידיאולוגיה ברורה שמחברת את עם ישראל תורת ישראל וארץ ישראל. ואנחנו נמשיך לפעול בכל הכוח לטובת כלל ערכי הציונות הדתית".

לרגל השבת אמר ראש המועצה, שי אלון, כי בחר לפתח את הישוב חינוכית, תיירותית וציונית, "הדבר הראשון שלנו כישוב וכאנשים מאמינים וציונים, זה להמשיך לבנות ולהיבנות. אלא שבנקודה האחרונה אנחנו תלויים בגורמים ממשלתיים, ואנחנו מקווים כי בקרוב יעמוד ראש הממשלה בהבטחתו ויאשר את 300 יחידות הדיור שהובטחו לבית אל בעקבות פינוי שכונת האולפנה. בכך נגדיל את הישוב בצורה משמעותית, ונוכל לאפשר לעוד משפחות לבוא וליהנות מאיכות החיים הנהדרת שלנו".

''מעבר לזה אנחנו רוצים להמשיך את פעילויות החינוך במוסדות החינוך שלנו שאנחנו גאים בהם כל כך. וגם בכל תחום הרוח והתרבות שהתחלנו בשנה האחרונה".