בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את ערר המשטרה והורה על שחרורם של שני העצורים האחרונים מההפגנה בכניסה לעיר לפני יומיים.

המשטרה טענה כי בית משפט השלום טעה כאשר הסתפק בתנאי הרחקה מירושלים, וכי מדובר באירוע חמור במהלכו הותקפו שוטרים.

מאידך טען עורך הדין איתמר בן גביר שייצג את אחד העצורים בייצוג פרטי כי הראיות חלשות מאוד, ובית המשפט השלום עמד על כך. "לא בכדי המשטרה לא הגישה אפילו סרטון אחד של אירוע תקיפה למרות שכל האירוע צולם, ואני טוען שהלקוח שלי הוא זה שהותקף".

בן גביר גם טען שבכל מקרה ההלכות המשפטיות קובעות שלא מאריכים מעצר לפי חומרת העבירה, "בתי המשפט שחררו ללא תנאים עשרות שהפגינו במחאה החברתית ונטען נגדם שנקטו באלימות קשה הרבה יותר מהמקרה שלנו אין כל סיבה לקבל את הערר".

עו"ד חור אוריאל נזרי שייצג מטעם חוננו עצור נוסף, אמר בבית המשפט, כי "התוקפים האמיתיים הם השוטרים והלקוח שלי הוא זה שנפגע פיזית. עוד טען נזרי כי אין מקום להטיל מגבלות, וכי אין שום תועלת במעצר".

בהחלטתו קבע השופט רפאל יעקובי כי הוא דוחה את הערר ובית המשפט השלום קבע תנאים סבירים, גם מנקודת מוצא של המשטרה וגם לו הייינו במצב שבו הכף לא הייתה נוטה באופן ברור לכיוון כזה או אחר, הרי שצריך טעם של ממש כדי לבטל את ההחלטה של הערכאה המבררת" כתב השופט והורה על שחרור העצורים.

עו"ד בן גביר אומר בתגובה, כי "מצער שמשטרת ישראל משקיעה את כל האנרגיות שלה בהגשת עררים ומבקשת להאריך מעצר של צעירים שצעקו נגד פיגוע בשעה שירושלים בוערת ומאות פורעי חוק מסתובבים ברחובות ותוקפים יהודים".