חילול שבת. הרב דוד יוסף
חילול שבת. הרב דוד יוסףצילום: פלאש 90

בצל המתיחות הביטחונית בבירה, התיר חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב דוד יוסף לאנשים בעלי רישיון לנשיאת נשק, להחזיק נשק בשבת.

בראיון לרדיו החרדי 'קול ברמה' אמר הרב יוסף כי "ניצבת לנו שאלה הלכתית.. במקרה שלנו ההלכה היא ברורה מאוד שפיקוח נפש דוחה שבת ולא רק פיקוח נפש אלא אפילו ספק פיקוח נפש וישנם הרבה פוסקים שסוברים שאפילו ספק ספיקה של פיקוח נפש דוחה את השבת"

לדבריו "אם יש ספק של אחד ממאה שאני במעשה מסוים שאעשה בשבת אני אציל חיי אדם אני מחוייב לעשות כך וחי בהם ולא שימות בהם. השאלה היא פה כל אחד מאתנו חייב לשבת ולשקול האם הפעולה שהוא עושה עכשיו מונעת מתוך מחשבה של דעת אמיתית שיש כאן אחוז אחד של פיקוח נפש או שזה נובע מתוך פאניקה או פחד". 

"הפחד הזה שורה על כולנו, כולנו נמצאים בדאגה ומסתכלים ימינה ושמאלה וזה נכון שיש פחד אבל השאלה האם אנחנו לא עוברים את הגבול ועושים צעדים מסוימים שהם סרק שאין בהם שום תועלת ויש בהם בעיה של פגיעה בקדושת השבת. לכן אני חושבת ככה לגבי נשיאת נשק, אין ספק שכל מי שיש לו נשק ברישיון, שישא את זה עליו גם בשבת. אם לא הייתה סכנה זה היה אסור אבל מכיוון שיש כאן ספק סכנה אז אפשר…כל מקום ציבורי חשוב שיהיה אדם מוכשר שיישא נשק".

בנוגע להחזקת פלאפונים אמר כי ראוי שיהיה בכל בית כנסת פלאפון זמין. "בכל בית כנסת אם יש טלפון רגיל שאפשר להגיע לטלפון אז זה בסדר, אם לא, לכל הפחות הגבאים שידאגו בכל שבת שיהיה טלפון בתוך בית הכנסת שאפשר יהיה להתקשר למי שאפשר להתקשר על כל צרה שלא תבוא".

עם זאת, חלק על המתירים לשאת פלאפון. "אבל לשאת פלאפון, כל מי שהולך ברחוב אז אולי מחר נגיד שאנשים צריכים לנסוע בשבת בגלל בטחון. נשיאת פלאפון בשבת היא פשוט מיותרת אני לא רואה בזה שום תועלת. כדאי שיהיה פלאפון במקום גלוי וידוע שישימו שני פלאפונים אחד במזרח ואחד במערב".