השייח ראאד סלאח
השייח ראאד סלאחפלאש 90

השיח' ראיד סלאח, מנהיג התנועה האסלאמית בישראל, קורא לפלסטינים בשטחים לצאת באינתיפאדה ולרשות הפלסטינית לאפשר לתושבים לקיים את ההפגנות,אשר במקרים רבים מגיעות לכלל עימותים עם כוחות צה"ל.

בראיון לערוץ הטלוויזיה אל-ג'זירה אמר השיח' סלאח: "אל לתושבי הגדה (המערבית) להגיב על המתרחש באל-קודס (ירושלים) מתוך עמדה של משקיפים על המצב, אלא תושבי הגדה רוצים להדגיש את דבקותם בקדושת (מסגד) אל-אקצה והעיר הקדושה, ואולם על הרשות (הפלסטינית) לספק להם אווירה של חירות ולא לפעול לדיכוי התהלוכות שלהם כפי שאירע בחברון ובשכם".

לדבריו, “האינתיפאדה השלישית יצאה לדרך והדבר החשוב שמאפיין אותה הוא הירושלמי אשר חש שהוא נוטל חלק במלחמה על הקיום, להיות או לא להיות, והוא ניצב עתה מול תכנית לטיהור אתני אשר הכיבוש כופה ומיישם נגדם".

סלאח הוסיף: “כל עוד אנו שייכים לתושבי בית אל-מקדס (ירושלים) וסביבות בית אל-מקדס (שטחה של כל פלסטין) אנו נמשיך לפעול נגד התוקפנות הציונית ולא נתיר את חלוקת (מסגד אל-אקצה לשימושם של יהודים) במקום ובזמן (מסוים), ואנו נוסיף להדגיש את עמדת היסוד האסלאמית הזו. גורלו של הכיבוש הציוני לא יהיה ארוך יותר מהכיבוש הצלבני, אשר הגיע לארץ הזו והובס, ולא הכיבוש האנגלי שהגיע והובס".

בנובמבר 2013 הורשע סלאח בהסתה לאלימות בנאום שנשא ונידון ל-8 חודשי מאסר.‏ הפרקליטות הגישה ערעור על זיכויו מעבירת הסתה לגזענות ועל קולת עונש המאסר והערעור התקבל.‏

מאוחר יותר גזר עליו בית משפט השלום בירושלים שישה חודשי מאסר על תנאי בגין תקיפת שוטר והפרעה לשוטר במילוי תפקידו במעבר אלנבי. גם שר הפנים גדעון סער ניסה לפעול נגד השיח המסית והחליט לאסור את יציאתו מהארץ, בנימוק כי כי יציאתו תהיה פגיעה בביטחון המדינה.