הותר לפרסום כי המחבל שדרס את החיילים בגוש עציון לפני כשבועיים, הוא המאם ג'מאל בדוי מסאלמה, בן 23, מחבל בארגון החמאס, תושב הכפר בית עווא שבאזור חברון.

בפיגוע הדריסה נפצעו שלושה חיילים, אחד במצב קשה ושניים במצב בינוני. נציין כי המחבל הסגיר את עצמו למשטרה כ-12 שעות לאחר הפיגוע.

בחקירתו בשב"כ הודה מסאלמה כי דרס את החיילים כחלק מפיגוע אותו תכנן, לדבריו, כתוצאה מהמצב בשטח, בהשראת פיגוע הדריסה בירושלים שהיה באותו היום, ותמונות ממבצע "צוק איתן". בנוסף, הודה בתכנון פיגועים נוספים טרם מעצרו. מסאלמה ביצע שחזור של הפיגוע.

מסאלמה ניסה בתחילה להסוות את הפיגוע כתאונת דרכים אולם לאחר חקירה הודה כי מדובר בפיגוע. כמו כן הודה כי כבר תקופה ארוכה גמלה החלטה בלבו לבצע פיגוע נגד חיילים. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.

הורי החייל יונתן אהרוני

נזכיר כי שבוע לאחר הפיגוע, הוריו של החייל יהונתן אהרוני שנפצע קשה מתחו ביקורת על דברי הגורמים הביטחוניים שטענו כי ככל הנראה מדובר בתאונת דרכים ולא בפיגוע. אמו של החייל, יקרה, אמרה בציניות כי כדאי שאותו גורם יתפלל שלא יהיו עוד תאונות דרכים, "אני מרחמת על אותו גורם. הוא מדבר מתוך אינטרסים צרים כדי לשרת את האג'נדה שלו".

היא קראה לאותו גורם להגיע לבית החולים ולהסתכל על בנה, "אני קוראת לו שיבוא להסתכל בבן שלי בעיניים, תחשוב שזה הבן שלך ואז תגיד שזו תאונה".

האב, רוני, אמר כי בנו נשלח על ידי צה"ל וממשלת ישראל לשרת את המדינה, "לצערנו הרב הדם של בננו זועק. אנחנו נמצאים פה שעות רבות בחוסר ודאות ואותו בן עוולה מסתתר תחת שקר גס כי מדובר בתאונה. זו לא תאונה, הכל מתוכנן ורואים זאת בסרטונים השונים שמופצים ברשות הפלסטינית".