תומכים בשמעוני
תומכים בשמעוניצילום: אשדודנט

עשרות תושבי אשקלון השתתפו הערב (חמישי) בהפגנת תמיכה בראש העיר איתמר שמעוני, בעקבות החלטתו לאסור עבודת ערבים סביב מוסדות החינוך באשקלון, על רקע ההסלמה במצב הביטחוני ברחבי הארץ.

התושבים הניפו שלטים עליהם נכתב, בין היתר "שומרים על הילדים" ו-"ביבי תתעורר - ילדינו לא הפקר", בקריאה לראש הממשלה להילחם בטרור.

מוקדם יותר הערב פרסמנו כי היועץ המשפטי לממשלה מתנגד להחלטתו של שמעוני. במכתב שהועבר לראש העיר אשקלון מלשכתו של יהודה וינשטיין נאמר כי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר על מעסיק להפלות בין עובדיו, בין היתר מחמת לאום ומוצא.

"חוק זה הוא ביטוי מובהק לערכי היסוד של מדינת ישראל ונועד להבטיח את זכותו של כל עובד להיבחן על ידי מעסיקו על פי קריטריונים עניינים בלבד ולא על פי השתייכות קבוצתית", נכתב.

''לפיכך הימנעות מהעסקת עובדים בשל היותם ערבים והעברת מסר בידי אישיות ציבורית, לפיו העסקת עובדים ערבים אינה רצויה, אינה עולה בקנה אחד עם הוראות אלה ותכליתן החוקתית כבדת המשקל ועלולה להיות בעל השלכות חמורות מבחינה ציבורית ומשפטית".

שרת המשפטים, לבני, אמרה הבוקר כי פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לאכוף את החוק. לדבריה, "גם אם השכנים אינם טובים בעיניו של איתמר שמעוני, הם אזרחי המדינה ואיתם נגור. כשרת המשפטים" אמרה, "אינני יכולה להתעלם מדבריו הלא חוקיים של ראש העיר".