תמיד צרפת האירה פנים למכבי תל אביב. ב1991 היה זה דורון ג'מצ'י שקלע 49 נקודות, שיא הנקודות של המועדון, על אדמת צרפת. ב-2004 אנתוני פארקר המופלא קלע 47 נקודות מול ליון והיה רחוק סל אחד מהשיא של ג'מצ'י. לאור נתונים אלו, אין זה פלא שהשחקנים הכחולים של מכבי סיפקו הערב (חמישי) מספר שיאים אישיים.

מעל כולם בלט הקפטן החדש של מכבי, יוגב אוחיון. אוחיון אמנם קלע "רק" 11 נקודות, אך ניהל את המשחק של מכבי ביד רמה וכל עוד היה על הפרקט מכבי הובילה בגדול. לא רק זאת אלא שאוחיון סיפק שיא מועדון חדש כשחטף 8 כדורים אליהם הוסיף 4 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.

נקודת הפתיחה של הכחולים מתל אביב הייתה לא מבשרת טובות במיוחד כשהתייצבו למשחק ללא שני שחקנים מרכזיים בדמותיהם של גיא פניני ובריאן רנדל הפצועים. מנגד התייצבה לה לימוז' שכבר הפסידה לצהובים בסיבוב הראשון של שלב הבתים, בהיכל נוקיה שבתל אביב. לא רק זאת, עד למשחק הערב מול מכבי הצרפתים ניצחו רק במשחק אחד בלבד, את צדביטה זאגרב הקרואטית.

שתי הקבוצות פתחו טוב את המשחק כשפעם הכחולים של מכבי הובילו ופעם היו אלו דווקא הצהובים המקומיים מצרפת שלקחו את ההובלה עליהם. 

ליוגב אוחיון קצת נמאס הבלאגן ובעזרת כמה מהלכים גדולים שלו הביא לבריחה של הישראלים עד להפרש של 18 נקודות.

בכלל, הערב בצרפת ראינו את מכבי תל אביב החדשה - עם דקות לא מעטות לשחקנים הישראלים של המועדון, ללא עזרת החוק הרוסי. ככה זה כשהזרים של העונה לא פוגעים ולא מספקים את הסחורה.

אם לא הספיקו לישראלים חסרונם של שני השחקנים החשובים פניני ורנדל, אזי דווין סמית' המצויין בדרך כלל לא הופיע גם הוא למשחק הערב. נתונים סטטיסטייים מאכזבים במיוחד הביאו לכך שאפילו ברגע המאני-טיים סמית' ישב על הספסל ולא נכנס.

זר נוסף שאיכזב לאורך כל הערב ורק בסיום התעורר ולקח על עצמו את הקבוצה הוא הכוכב הבלתי מעורער של המועדון העונה, ג'רמי פארגו. עד לשתי הדקות האחרונות במשחק, פארגו היה חלש מאוד. הזריקות לא נכנסו, הרבה איבודי כדור ומעט מאוד הגנה.

אבל פארגו הוא מסוג השחקנים שאסור להספיד אותם לפני שריקת הסיום. שתי דקות אחרונות למשחק, כשמכבי הייתה בפיגור של שתי נקודות, החליט פארגו שנמאס לו ולקח על גבו את הכחולים כל הדרך עד לניצחון הצמוד. בסיום 79:73 למכבי.

מכבי בזכות ערב גדול של השחקנים הישראלים שלה, מנצחת את לימוז' החלשה בבית בשיניים ובקושי רב וממשיכה לספק יותר שאלות מתשובות. מכבי כנראה תבטיח בשבועות הקרובים את העפלתה לשלה הטופ 16, לימוז'? היא כבר אורזת את החפצים מאירופה. 

http://youtu.be/PvA58aEA2PI