זירת הפיגוע בהר נוף
זירת הפיגוע בהר נוףצילום: יונתן סינדל/פלאש 90

חמישה ימים לאחר הטבח הנורא בהר נוף בירושלים, התייחס היום (שבת) האדמו"ר מויז'ניץ לרצח הנתעב כשבדברי תורתו הזכיר את 'גלות ישמעאל' הקשה מכל הגלויות.

"המצב השורר בארצנו הקדושה, החל מימי הקיץ, קשה מאוד", אמר ודבריו צוטטו באתר החרדי 'בחדרי חרדים', "נערים קדושים נטבחו על קידוש השם מחמת עובדת היותם יהודים. המשיך במלחמה שהכריזו על העם היושב בציון, ואם עוד חשבנו שישנה רגיעה מסויימת, השבוע, אוי לנו, בהמשך לעקודים על קידוש ה' מהתקופה האחרונה, טבחו השבוע מרצחים מבני ישמעאל ביהודים קדושים, הוגי תורה ועבדי ה' במקום הקדוש לנו.

האדמו"ר סיפר כי פקד את משפחות הנרצחים וניחם אותן. "הייתי השבוע לנחם אצל משפחות הקדושים. הלב נכמר. אח"כ נכנסתי אל בית המדרש ושמעתי מהרב במעלתם של הני ארבעת הקדושים".

"ד' גלויות הוגלו ישראל עם קדושים, אך גלות ישמעאל הקשה מכולן לא הוכר כגלות בין שאר הגלויות. יען כי בעוד שד' הגלויות היו בין אומות, ישמעאל אינו אדם כלל, 'פרא אדם' נקרא. אכזרים הם בטבעם ועל חרבם יחיו".

"אך אנו, יהודים מאמינים בני מאמינים. באלוקים בטחנו בכל הדורות למרות הצרות והקשיים. אנו מזרע יעקב קא עבדינן. יעקב רומז לתורה הק'. יושב אהלים. התורה הק' לנו למגן ובזמן שהקול קול יעקב - אין הידיים ידי עשו... אמרה רבקה ליעקב בנה שילך לאביו ויציג עצמו כעשיו אחיו. אמר לה יעקב: "הלא תדעי אמי כי אין אני יכול ומסוגל להיות עשיו. אפילו לא להיקרא בשמו. אנכי איש תם ואילו הוא כוחו בידיו.