כלא קציעות. ארכיון
כלא קציעות. ארכיוןפלאש 90

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שני מחבלי חמאס המרצים מאסרים ממושכים בכלא "קציעות".

השניים מואשמים בהצעת שוחד בסך עשרות אלפי שקלים לסוהר על מנת להכניס טלפונים סלולריים לכלא עבור ארגון חמאס.

כמו כן הוגש כתב אישום נוסף לבימ"ש השלום בב"ש נגד אסיר בטחוני, אף הוא מכלא "קציעות" ונגד אחותו, שניסתה להעביר עבורו ציוד קצה סלולארי בתוך איבר מוצנע.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש לביהמ"ש המחוזי באמצעות עו"ד אלכס דרנבוים, הנאשמים, מחבלים השפוטים לעונשי מאסר ארוכים בגין עבירות נגד בטחון המדינה, קשרו קשר ובמסגרת הקשר פנו פעמים רבות לסוהר באגף בו הם שוהים והציעו לו להחדיר עבור הארגון מכשירי טלפון סלולריים וכרטיסי "סים", תמורת עשרות אלפי שקלים.

הסוהר דחה את ההצעה ובהמשך פעל לפי הנחיית מפעיליו. כתב האישום מייחס לנאשמים בתיק זה עבירות של הצעת שוחד, קשירת קשר לפשע ועוד.

על פי עובדת כתב אישום נוסף, שהוגש באמצעות עו"ד ערן צברי לביהמ"ש השלום, מחבל המרצה עונש מאסר בגין עבירות של נסיון רצח וכניסה לישראל שלא כדין, פנה לאחותו, תושבת חלחול וביקש ממנה כי בביקור הקרוב בבית הסוהר, תכניס עבורו מכשירי טלפון ניידים.

ב-18 בנובמבר הגיעה האחות לבקר את אחיה בבית הסוהר, כשהיא מחזיקה בתוך איבר מוצנע את ציוד קצה הסלולארי, כשהוא עטוף בפדים ובשקית.

לאחר שהגיעה האחות אל עמדת הבידוק בבית הסוהר, איתרו הסוהרים את ציוד קצה הרט"ן, והנאשמת נעצרה. כתב האישום מייחס לה ולאחיה עבירות של קשירת קשר לביצוע עוון ונסיון להכנסת ציוד קצה רט"ן.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשות לעצור את כל הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.