A fighter of the Islamic State (ISIS)
A fighter of the Islamic State (ISIS)Reuters

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות השב"כ בשיתוף משטרת ישראל נעצר בחודש שעבר בנתב"ג חמזה סאמי סארי מגאמסה, תושב יפיע שבצפון, לאחר שחזר מסוריה, שם התגייס לארגון הטרור הרצחני ''דאעש''.

חמזה מגאמסה, יליד 1992, הודה בחקירתו בשב"כ כי יצא בתחילת חודש אוקטובר לטורקיה יחד עם שלושה מחבריו, כאשר הוא ושניים מהם החליטו להמשיך לכיוון סוריה במטרה להצטרף לארגון הטרור ''המדינה האסלאמית''.

מגאמסה ושני חבריו מיפיע חצו את הגבול לסוריה והתייצבו בבסיס הקליטה של דאע"ש, שם התגייסו לשורות הארגון.

מגאמסה ושני חבריו הועברו למחנה האימונים של דאעש, שם עברו שיעורים עיוניים, בין השאר בנשק, ואימוני כושר גופני. במחנה פגשו מגאמסה וחבריו את מהראן יוסף חאלדי, תושב נצרת, יליד 1995, שיצא מספר ימים לפניהם לטורקיה, המשיך לסוריה והצטרף לדאעש.

לאחר שמגאמסה שהה במחנה כ-10 ימים, הוא החליט לחזור למשפחתו ושב על עקבותיו לטורקיה ומשם המשיך בטיסה לישראל. עם שובו לישראל נעצר כאמור בנתב"ג והועבר לחקירה.

בשב"כ מזהירים כי כי התופעה של יציאת ערבים מישראל לסוריה הינה תופעה מסוכנת ביותר, שכן הזירה הסורית רוויה בפעילות של גורמים עויינים למדינת ישראל, בדגש על פעילי "ג'האד עולמי".

"אותם ערבים ישראלים שיוצאים לזירה זו עוברים אימונים צבאיים ונחשפים לאידאולוגיה ג'האדית קיצונית, וקיים חשש כי ינוצלו ע"י גורמי הטרור במדינה הן לטובת ביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל והן כמקור להשגת מידע על יעדים בישראל", הוסיפו בשב"כ.

היום הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת ע"י פרקליטות מחוז צפון כתב אישום נגד מגאמסה בגין עבירות של מגע עם סוכני חוץ, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לביצוע פשע ויציאה שלא כדין.

יצוין כי לאחרונה הוכרז ארגון ''המדינה האסלאמית'' (דאעש) ע"י מדינת ישראל כהתאחדות בלתי מותרת והוצא מחוץ לחוק. למעשה מדובר בכתב אישום ראשון בו מיוחסת העבירה של חברות בארגון זה לאזרח ישראלי שיצא לסוריה והצטרף לדאעש.