John Kerry waits to testify before committee
John Kerry waits to testify before committeeReuters

בכירה במחלקת המדינה האמריקנית הודתה הערב (ראשון) כי לא יושג הסכם עם איראן עד לתאריך שנקבע למחר - 24 בנובמבר.

הבכירה, שנמצאת במשלחת האמריקנית לשיחות בווינה, אמרה כי כעת נבדקות אפשרויות שיוכלו להוביל לחתימה על הסכם, "הארכת המגעים היא אחת מהאפשרויות האלה. זה לא אמור להפתיע שאנו דנים באפשרויות האלה גם עם עמיתינו האיראנים".

מוקדם יותר היום נפגש האמריקני ג'ון קרי עם מקבילו האיראני מוחמד זריף, והציע לו להאריך את השיחות. בשלב זה טרם נמסרה הודעה רשמית מאף אחת מהמשלחות בווינה.

שר החוץ של גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, אמר בראיון לטלוויזיה גרמנית כי לצד השאיפה להגיע להסכם, "יש לבדוק אפשרויות כדי שלא נגיע למבוי סתום וכדי שהתהליך יימשך". נציין כי בהמשך הערב הצטרפו למשלחות בבירה האוסטרית גם שר החוץ הצרפתי לורן פביוס ושר החוץ הבריטי פיליפ המונד.

בראיון לרשת ABC אמר היום ראש הממשלה נתניהו כי "חשוב שלא ייחתם הסכם רע. הסכם רע ישאיר בידי איראן אלפי צנטריפוגות בהן היא תוכל להשתמש להעשיר אורניום הנחוץ לפצצה גרעינית. היא תוכל לעשות זאת בטווח קצר. העיקרון המנחה צריך להיות שאסור לפרק את הסנקציות לפני שמפרקים את יכולתה של איראן לייצר פצצה גרעינית.

"כפי שאני מבין, האיראנים אפילו לא קרובים לקבלה של עיקרון זה ואני חושב שאם מכל סיבה שהיא ארה"ב או המעצמות האחרות יסכימו להותיר בידי איראן את יכולת הפריצה, זה יהיה משגה היסטורי. לא רק מכיוון שזה יסכן את ארצי, שמנהיג איראן חמנאי נשבע להכחיד, אלא גם מכיוון שזה יסכם את המזרח התיכון כולו והעולם כולו".