כדורסל
כדורסלישי קרוב

תביעה בסך 2.5 מיליון שקלים הוגשה לאחרונה על ידי הוריו של ילד, תושב אחד מישובי השומרון, שאצבע רגלו התרסקה ולבסוף נקטעה בעקבות משחק כדורסל.

בתביעה שהגיש עו"ד דוד פייל, בשם הילד והוריו, נטען כי עמוד ישן וחלוד, שלא פונה ממגרש כדורסל בישוב, גרם לתאונה קשה שהסתיימה בקטיעת האצבע.

בכתב התביעה נאמר, כי הילד, בן ה-9, שיחק עם חבריו במגרש, עד שהכדור בו שיחקו התגלגל ונתקע תחת עמוד ישן שהונח לצד המגרש. הילדים ניסו לחלץ את הכדור, אך בשל מאמציהם, נפל העמוד הכבד על כף רגלו של הילד, וריסק אותה.

הילד הובהל לחדר מיון בבית חולים, שם אובחן שבר בזרת רגלו. הוא עבר ניתוח בהרדמה מלאה, ולאחריו נחבשה כף רגלו למשך כחודש. לדברי עורך הדין, משהוסרו התחבושות על ידי הרופא המטפל, נשרה האצבע הפגועה.

במסגרת תביעה לפיצויים אותה הגישה המשפחה, בחן מומחה לכירורגיה אורתופדית את הילד, והעריך את נכותו הצמיתה ב-5%. המשפחה דורשת פיצוי מהישוב על סך 2.5 מיליון שקלים.

"מעבר להוצאות הכבדות שספגה המשפחה עקב הטיפולים הרפואיים הרבים שנאלץ הילד לעבור, נגרמו לו סבל עצום ונזק עתידי בלתי הפיך", טוען עו"ד פייל, "כל זאת, עקב מחדל חמור ורשלנות בטיחותית מצד היישוב, האמון על תחזוקתו של המגרש, ועל בטיחות הילדים המשחקים בו".

התביעה נדונה בימים אלו בבית משפט השלום בתל אביב.