הפיגוע בחיפה בקו 37
הפיגוע בחיפה בקו 37פלאש 90

משפחות שכולות פנו לשר הפנים החדש גלעד ארדן וביקשו ממנו לפעול לשלילת אזרחותו של מוניר רג'בי, שנידון למאסר עולם לאחר שהורשע בתכנון הפיגוע באוטובוס בקו 37 בחיפה בשנת 2003.

המשפחות מציינות במכתבן לשר כי רג'בי נתפס בחיפה לאחר הפיגוע כמשתף פעולה עם מבצעי הפיגוע. אחיו היה הנהג שהסיע את המחבל מירושלים לחיפה, במהלך הנסיעה דיברו האחים בטלפון ומוניר קיבל אישור לכך שהמחבל נמצא בדרכו לחיפה. בידיו היה למנוע את הפיגוע ולהציל את ילדינו ויקירנו שנרצחו לו רק רצה.

נציין כי, רג'בי הובא לדין בבית המשפט המחוזי בחיפה והורשע בשיתוף פעולה עם האויב בזמן מלחמה ונידון למאסר עולם. ערעורו לבית המשפט העליון נדחה והוא מרצה עתה את עונשו בבית כלא בישראל.

"בעקבות הפרסום אתמול של יוזמתך לשלול את תושבותו של המסיע מפיגוע הדולפינריום, ומכיוון שאנו חושבים שמעשיו של מוניר רג'בי הנ"ל חמורים הרבה יותר אנו פונים אליך בדרישה לשלול את תושבותו/אזרחותו של מוניר רג'בי ויפה שעה אחת קודם", כתבו המשפחות.

"אנו פונים איפה אליך שר הפנים בדרישה מיידית לשלול את תושבותו/אזרחותו של מוניר רג'בי. בן בליעל זה אחראי לרציחתם של שבעה עשר ישראלים, תשעה מתוכם תלמידי בית ספר בגיל שלוש עשרה ועד שמונה עשרה אשר היו בדרכם מבתי הספר על ציר הכרמל לביתם לאחר יום לימודים. על מדינת ישראל לשלול את אזרחותו באופן מיידי ולשלול את כל זכויותיו כאזרח ישראלי. צעד זה יוסיף להרתעה ולהגנה על תושבי המדינה מפני מי שחיים בתוכנו וחורשים את רעתנו".

17 ישראלים נרצחו ועוד 30 נפצעו, חצי באורח קשה כאשר מחבל מתאבד פוצץ עצמו באוטובוס מספר 37 בכרמל שבחיפה בשנת 2003. המחבל המתאבד הפעיל את מטען הנפץ בסביבות השעה 14:15 בצהריים באוטובוס ''אגד'' בקו 37, שיצא מהתחנה המרכזית בחיפה לעבר האוניברסיטה והיה עמוס בסטודנטים.

בפיגוע נרצחו: מורן ששון, תושבת חיפה, בת 20, מוטי הרשקו, בן 41, מחיפה, תום הרשקו, בן 16 מחיפה, מרים עוטור, בת 27 מחיפה, אליזבטה קצמן, בת 17 מחיפה, סמדר פירסטטר, בת 17 מחיפה, טל קרמן, בת 17.5 מחיפה, סמ"ר בארי עובד, בן 21, מראש פינה, סמ"ר אליהו לחם, בן 22, מחיפה, קמר אבו חמד, בת 12.5 מדלית אל כרמל, דניאל הרוש, בן 16.5 מצפת, מיטל כתב, בת 20 מחיפה, יובל מנדלביץ', בן 13.5 מחיפה, אסף צור, בן 17 מחיפה, אביגיל לייטל, בת 14.5 מחיפה, אזרחית ארצות הברית, מרק תקש, בן 54 מחיפה, אנטולי ביריקוב, בן 20 מחיפה.