לבני: חוק הלאום - חוק מפלג

שרת המשפטים, ציפי לבני, הודיעה בפתח ישיבת סיעת התנועה, כי סיעתה לא תתמוך בחוקי הלאום של אלקין, שקד ולוין, ולא משנה מתי יעלו להצבעה.

"אנחנו נמצאים בפני צומת וצריך להחליט בה בין אחדות לבין פילוג ופלגנות", אמרה לבני, "אפשר לייצר אחדות סביב חזון ואפשר לקחת אלמנטים וליצור פילוג ופלגנות בעם".

"חוק הלאום היה חוק מפלג ולא חוק מאחד", קבעה לבני. "לא תהיה מדינה דמוקרטית שאיננה מדינת העם היהודי ולא תהיה מדינת העם היהודי בלי דמוקרטיה. מהסיבה הזו התנגדתי לחוק הזה, שיביא את מדינת ישראל למקום רע".

"אלו עקרונותינו, כך או כך, זה לא משנה אם זה השבוע או בעתיד, מהעקרונות הללו אנחנו לא נסטה", הדגישה לבני בהתייחסות לדחיית ההצבעה. "כל חיי הציבוריים פעלתי כדי לעגן את העקרונות האלה ואין לי כוונה לסטות מכך".

הנהלת הקואליציה החליטה בצהריים (שני) לדחות בשבוע את העלאתן להצבעה של הצעות "חוק הלאום", הצעתו של ח"כ זאב אלקין והצעתם של חברי הכנסת איילת שקד ויריב לוין.

ההחלטה התקבלה לבקשת יו"ר סיעת ישראל ביתנו רוברט אילטוב ויו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד. היוזמה לדחיית ההצבעה באה מכיוונו של שר החוץ אביגדור ליברמן, וזאת על מנת לאפשר השגת פשרה שתמנע את פירוק הקואליציה.

לערוץ 7 נודע, כי בסיעת הבית היהודי הביעו נכונות לדחייה, והסבירו כי נכונותם נובעת מביטחונם שההצעה תעבור, ומהרצון לשמור על שלמות הקואליציה ולהימנע מהקדמת הבחירות/