דווקא עכשיו בירושלים
דווקא עכשיו בירושליםצילום: דוברות ירושלים

 צה"ל ועירית ירושלים מוציאים פרוייקט חדש, במסגרתו יתקיימו סיורים ל-10,000 חיילים, שיבקרו לא רק באתרי המורשת, אלא גם במוקדי התרבות, אומנות וקולינריה בירושלים. הפרויקט המדובר צפוי להתרחב בעתיד ובמסגרתו תארח העיר ירושלים עוד כ-60 אלף חיילים. התוכנית החדשה הינה יוזמה של עיריית ירושלים וצעירים במרכז בשיתוף עם צה"ל.

עד עתה  חשפו הסיורים המסורתיים בפני החיילים בעיקר אתרי מורשת כגון גבעת התחמושת, הכותל המערבי, יד ושם ועוד. התוכנית החדשה של עיריית ירושלים ומרכז הצעירים תחשוף את החיילים גם להתרחשויות התרבותיות העכשוויות שמאפיינות את ירושלים בשנים האחרונות ובהן פסטיבלים, אירועי רחוב, תרבות עירונית שוקקת וכדומה. בארגון צעירים במרכז הבינו שהסיורים במסגרת "תרבות יום א'" של הצבא, יצרו בעיני החיילים תדמית של עיר ארכאית ומיושנת, למרות שלעיר יש היצע גדול בתחום התרבותי, החברתי, הקולינרי והיזמי. הסיור החדש מציע נקודת מבט שונה וצעירה עבור החיילים: עיר יזמית, בעלת עוגנים תרבותיים וחברתיים וצמיחה גדולה בתחום היזמות.

במסגרת התכנית החדשה של עיריית ירושלים ומרכז הצעירים, יגיעו החיילים לעיר ויסיירו בה במסלול העובר מגשר המיתרים דרך שוק מחנה-יהודה, שהפך בשנים האחרונות למתחם קולינרי ותרבותי מוביל, בית מזי"א המשמש כבית לקבוצות תיאטרון רבות, כיכר ספרא, מתחם ממילא, פארק טדי והמזרקה החדשנית שבו ותחנות נוספות.

כמו כן, במהלך הסיור יפגשו החיילים גם חברי מועצת העיר, פעילים חברתיים, אנשי תרבות ירושלמים ועוד.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת  מסביר שדווקא לאור האירועים בתקופה האחרונה "אנו רואים חשיבות בחשיפה של ירושלים התוססת והשפויה, בפני חיילי צה"ל המהווים את המיקרוקוסמוס של החברה הישראלית. עשרות אלפי החיילים יצטרפו למבקרים הרבים הממשיכים להגיע לעיר וליהנות מתרבות ירושלמית עכשווית ומתקדמת, התחדשות עירונית ויזמות צעירה. הייחודיות של ירושלים היא בהיותה מרכז לתרבות ועשייה חברתית בתחומים רבים והיותה החוט המקשר בין ההיסטוריה, התרבות והעבר של העם היהודי לבין ההווה והעתיד של החברה הישראלית".

שלמה לוי מנכ"ל צעירים במרכז: "התוכנית החדשה תציג בפניהם ירושלים צעירה, עדכנית, יזמית ותרבותית-ירושלים האחרת. הדבר חשוב על אחת כמה וכמה בתקופה טעונה זו, שרוב הפרסומים על העיר הוא בהקשרים של המהומות ואלימות".