החזון שלו והאמת שלהם. אהרון ברק
החזון שלו והאמת שלהם. אהרון ברקצילום: יוסי זמיר. פלאש 90

חבר הכנסת משה פייגלין משיב לטענות השמאל נגד 'חוק הלאום' וקובע כי דווקא "נביאם", נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט אהרון ברק, הוא שהוביל בתפיסתו האקטיביסטית לצורך בקיומו של חוק הלאום.

"מי שיצר את הצורך בחוק הזה הוא אהרון ברק ולמעשה הוא אביו מולידו של החוק הזה. זאת מאחר בשנות השמונים הוביל את המהפכה השיפוטית שלו כאשר העניין המרכזי שלה היה טשטוש זהותה היהודית של מדינת ישראל", אומר פייגלין בראיון ליומן ערוץ 7.

"כולם חושבים שחלמנו אלפיים שנה על שיבה לציון כדי להקים מדינה דמוקרטית. צריך להבהיר שמדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי ששאף לשוב ולכונן ריבונות בארץ ישראל. כל העניין היה להקים מדינה יהודית. אם כל המטרה הייתה להקים מדינה דמוקרטית אפשר היה לעבור לאוסטרליה וארה"ב. לא עברנו את כל המלחמות והשואות כדי להקים עוד מדינה דמוקרטית על גבי הגלובוס. עניינה של מדינת ישראל היא היותה מדינה יהודית. אנחנו מאמינים שזו מדינה שצריכה להיות מדינת חירות ודמוקרטיה היא הכלי הטוב ביותר לשם כך".

פייגלין מוסיף מחדד וקובע כי מי שדמוקרטי במדינה זו הוא דווקא הימין ולא השמאל. "החבר'ה מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, או לבני או לפיד שתמכו בגירוש עשרת אלפים יהודים באמצעות צבא הם לא אנשי דמוקרטיה. לא הדמוקרטיה היא עניינם אלא הרצון לטשטש את זהותה היהודית של ישראל".

"הם לקחו את הדמוקרטיה, שהיא שיטת ממשל חשובה, ושמו אותה במקום שווה למהותה של ישראל. אהרון ברק עצמו הכריז שבעיניו מדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה. לאחר מכן העניין פורש כמדינה דמוקרטית ויהודית אבל בעצם מה שנעשה כאן הוא טשטוש מתוחכם באמצעות המונח דמוקרטיה שאיש לא מעז לבחון אותו וכך הפכו את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. החוק שמובא כעת הוא חוק חשוב מאוד כי הוא נלחם בתהליך הזה ולכן הם נעמדים על רגליים אחוריות, אבל אין לנלחמים בחוק הזה טיפה של דמוקרטיה".

פייגלין מוסיף ומבהיר: "הבה לא נתבלבל. תוספת יהודית לא גורעת מהדמוקרטית. להיפך, ככל שאתה מחובר לזהותך היהודית אתה דמוקרטי יותר וככל שאתה מבקש לנתק את המדינה מהיהדות ומחבלי המולדת המדגישים את זהותה היהודית אתה מתקרב יותר לרודנות כפי שראינו בגוש קטיף, בסגירת ערוץ 7 וכעת ברצון בסגירת ישראל היום. אין טיפת דמוקרטיה במחזור הדם שלהם", אומר פייגלין הרואה בנשיאת שם הדמוקרטיה מהלך שכל כולו נועד לסתימת פיות של מתנגדי 'מדינת כל אזרחיה'.

"זהו תהליך שנועד לטשטש את זהותה של המדינה ולא לדאוג לדמוקרטיה. מי שחושב שבאנו לכאן כדי שנהיה מדינת כל אזרחיה שיבושם לו. זו זכותו, אבל שיאמר את האמת ושלא יאמר שהוא עושה זאת בשם הדמוקרטיה. שיאמר שהוא עושה זאת כי הוא לא רוצה מדינה יהודית. הויכוח יהיה כן ואמיתי. הפטנט של האשמת הרוצים במדינה יהודית כאנשים בלתי דמוקרטים הוא פטנט שפל שכולנו נפלנו לתוכו. אנחנו דמוקרטים משום שאנחנו יהודים".

בהמשך הדברים דוחה פייגלין את שאלת העיתוי ומעיר כי מעולם לא שמענו טענות על עיתוי כנגד השמאל. "סיפור העיתוי עולה תמיד כשמדובר בנסיגה יהודית. מה היה עם ראש עיריית אשקלון שהחליט שעכשיו לא העיתוי המתאים לתת לערבים לעבוד ליד ילדים בגן? מישהו אמר שהוא צודק בשאלת העיתוי? מישהו בשמאל דיבר על כך? לא. אבל כשמדובר על ביסוס אחיזתנו וריבונותנו בארץ כולם מדברים על העיתוי. זו לא שאלת עיתוי אלא שאלה אם זה נכון או לא נכון".