עמיר פרץ
עמיר פרץצילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90

ח"כ עמיר פרץ (התנועה) ''חושש'' שבשיטת הבחירות הנוכחית ייתכן שהשר נפתלי בנט ייבחר לראשות הממשלה.

פרץ, שהגיש הצעת חוק להחזרת שיטת הבחירה הישירה נשאל ברדיו החרדי "קול ברמה" האם ירצה לראות את בנט יושב בכסא ראש הממשלה.

פרץ השיב, "אני לא מניח שבבחירה האישית, יש לנפתלי איזה שהוא סיכוי. להפך, בשיטת הבחירות הקיימות היום הוא יכול מחר להפוך למפלגה של 20 מנדטים, ולעשות קואליציות ולמכור ולקנות, ופתאום אפשר למצוא אותו ראש ממשלה. בבחירה אישית, ה-20 אחוז שלו תהיה תקרת הזכוכית, אף אחד לא יפקיד בידיו את המדינה, אף אחד לא רוצה שהמדינה תלך למקומות קיצוניים כל כך".

הוא הזהיר מה עלול לקרות בישראל אם ''הבית היהודי'' תהפוך למפלגת שלטון. "אף אחד לא רוצה להבעיר פה את האזור, אף אחד לא רוצה לדבר במושגים האלה: 'אנחנו ניכנס לכל בית ונשתלט על כל בית ועל כל שוקך', נו באמת באמת. מה הוא חושב, שזה משחק ילדים?

"החיילים שלנו זה דמויות בלתי נראות שהוא ישלח אותם להסתכן בגלל איזה אג'נדה קיצונית? במקום לחשוב איך מרגיעים, אתה חושב איך שולחים חיילים? המסר הזה של כוח ועוד כוח ועוד כוח, המסר הזה מיצה את עצמו".

לדבריו, "זה שבנט מאיים עליהם (על האזרחים) זה מוסיף להם ביטחון? או נניח אם היה עובר חוק הלאום, אז האיש בירושלים היה לו יותר ביטחון לעמוד בתחנת האוטובוס? בדיוק ההפך. אם היה עובר חוק הלאום נוסח אלקין, ואז הוא נותן לגיטימציה לעוד קיצונים לעשות מעשים בלתי נשלטים, מה שנקרא, אינתיפאדת הבודדים, כן? על החקיקה הזאת והשיח הציבורי הקיצוני שמתקיים, הוא שהופך למסר לאותם בודדים שחושבים שהם הולכים להתחיל את העם שלהם ועושים מעשים נפשעים שצריך להילחם בהם בכל דרך".