זאב במליאה
זאב במליאהצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, ח"כ ניסים זאב וח"כ אורית סטרוק הגישו היום (שלישי) בקשה למזכירות הכנסת לקיים דיון מהיר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בדרישה שלא להעביר כספים לרשות הפלשתינית אשר מיועדים לתשלום משכורות למחבלים ובני משפחותיהם.

לטענתם, הרשות הפלשתינית משלמת משכורות לכל המחבלים הכלואים ולבני משפחותיהם, ללא הבדל ארגוני. המדובר בכ- 6,000-7,000 מחבלים והסכום מוערך בעשרות מיליוני שקלים מידי חודש.

"המשכורת הממוצעת למחבל כלוא היא 3,500 שקל לחודש כאשר להשוואה: השכר הממוצע ברש"פ הוא 2,750 שקל לחודש. והאבטלה היא קרוב ל 30%. המשמעות היא ש"משתלם" כלכלית להיות מחבל או בן משפחה של מחבל, וזאת מבקשים קבוצת חברי הכנסת לשלול. מדינת ישראל גובה את המיסים של הרשות הפלשתינית ומעבירה את כספי המיסים", אמרו.

החכ"ים דורשים לכסות חלק מהחוב של הרשות הפלסטינית לחברת החשמל באמצעות קיזוז משכורות המחבלים. כזכור, בזמן מבצע 'שובו אחים' התקבלה החלטה בקבינט המדיני ביטחוני להקפיא את כספי המיסים בסך 22 מיליוני שקלים.

בדיון המהיר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת מבקשים חברי הכנסת מהממשלה שלא להעביר את הכספים לרשות הפלשתינית ואשר מגיעים למחבלים ומשפחותיהם.

לדברי ח"כ מוזס מדובר בשערורייה, שבסופו של התהליך כספי המיסים שלנו הישראלים מגיעים לידיהם של המחבלים. "זו דלת מסתובבת והגיע הזמן לעשות סוף לסיוע של המדינה להסתה ולרצח. אותו הדבר אנחנו רואים בתקצוב של המדינה את בתי הספר במזרח ירושלים שמלמדים בהם הסתה צרופה נגד מדינת ישראל והעם היהודי".

 "תשלום משכורות למחבלים ע"י אבו מאזן הוא עידוד ומימון טרור", ציינה ח"כ אורית סטרוק "הכנסת חייבת לקבל דין וחשבון אמתי בנושא זה, גם כדי לדעת מיהו ה"פרטנר" שלנו, וגם כדי לוודא שמדינת ישראל אינה שותפה לכך, אפילו לו שותפות-בהעלמת-עין".