השר פירון
השר פירוןפלאש 90

משרד החינוך מפרסם היום (ג') את התכנית לצמצום פערים במערכת החינוך, שעל הכנתה הכריז שר החינוך הרב שי פירון מיד לאחר שנכנס לתפקידו.

על פי מודל זה, משרד החינוך קבע שעות בסיס לכיתות א'-ט', בסיס שוויוני ואחיד לכולם. התוספת לשעות הבסיס (שעות התגבור) תהייה דיפרנציאלית, בהתאם לעשירוני הטיפוח (גבוה, בינוני, נמוך) של בתי הספר בישראל.

המודל נועד לצמצם את הפערים בין תלמידים מרקע חזק לתלמידים מרקע מוחלש.

שעות תגבור (טיפוח) הן שעות לימוד הניתנות לבתי הספר כתוספת לשעות הבסיס (הבסיס שווה לכולם). שעות אלו ניתנות בהתאם למדד הטיפוח של בית הספר (על פי מדד שטראוס). המודל החדש יוטמע לאורך חמש שנים, בתהליך הדרגתי. בשנה הראשונה, תשע"ה תהיה תוספת של 10% ובשנים שלאחר מכן 22.5% עד לתום יישום המהלך.

בבתי הספר היסודיים מרקע חלש תינתן תוספת ממוצעת של כ-7 שעות שבועיות לכיתה, בתי ספר מרקע בינוני יקבלו תוספת ממוצעת של כ-3 שעות שבועיות לכיתה, ובבתי הספר מרקע חזק שעות הלימוד יישארו בממוצע כפי שהיה בעבר (44 שעות לימוד שבועיות).

חטיבות ביניים מרקע חלש יקבלו תוספת ממוצעת של כ-14 שעות שבועיות לכיתה, חטיבות מרקע בינוני - תוספת ממוצעת של כ-3 שעות שבועיות לכיתה וחטיבות רקע חזק - תוספת ממוצעת של שעה וחצי שבועית לכיתה.

במשרד החינוך מציינים, כי על פי נתוני ה- OECD ישראל היא המדינה שבה הפערים הגדולים ביותר בין תלמידים מרקע חלש לתלמידים מרקע חזק. מודל התקצוב החדש נועד לצמצם פערים אלו ולקדם שוויון הזדמנויות במערכת החינוך.