בן אליעזר
בן אליעזרצילום: פלאש 90

ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר (העבודה), זקן חברי הכנסת, יתפטר בקרוב מהכנסת ויפרוש מהחיים הציבוריים. בלשכתו אישרו את הדברים.

נציין כי מאז שנפתחה נגדו חקירה בחשד לפלילים, נמנע בן אליעזר מלהגיע בקביעות למשכן הכנסת אלא רק לדיונים בודדים בוועדת החוץ והביטחון. כמו כן הוא נמנע כמעט לחלוטין מפעילות בסיעת העבודה.

"בן אליעזר משרת את מדינת ישראל למעלה מ-60 שנה, 30 שנה בתפקידים בכירים בצבא מלוחם ומפקד ועד מתאם פעולות הממשלה בשטחים", נמסר מלשכתו, ''הוא שרת במגוון רחב של תפקידים ציבורים ובהם שר הביטחון בתקופת חומת מגן ועוד ותרם רבות למדינת ישראל ולחברה והכלכלה הישראלית. ח"כ בן אליעזר לא מתכוון להמשיך בפעילותו הציבורית ועל עיתוי הפרישה הוא יחליט בזמן הקרוב''.

בן אליעזר נבחר לראשונה לכנסת בשנת 1984 מטעם סיעת "יחד" שהתאחדה לאחר מכן עם מפלגת העבודה. במשך השנים כיהן בין השאר כשר התקשורת, הבינוי והשיכון, שר הביטחון ושר התמ"ת. בשנת 2011 אושפז בן אליעזר לתקופה ארוכה בבית החולים אסף הרופא, במחלקה לטיפול נמרץ, בעקבות דלקת ריאות חריפה‏. 

בשנה שעברה הודיע כי הוא מתכוון להתמודד על תפקיד נשיא המדינה העשירי אך ארבעה ימים לפני מועד הבחירות הוא זומן לחקירה באזהרה, בחשד שקיבל כספים למימון רכישת ביתו ביפו - בניגוד לחוק. ב-7 ביוני פרש בן אליעזר מהבחירות לנשיאות.