גלעד ארדן. ירים את הכפפה?
גלעד ארדן. ירים את הכפפה?צילום: פלאש 90

21 המשפחות השכולות מאסון הדולפינריום מרוצות מהחלטתו של שר הפנים גלעד ארדן, לבטל את תושבות הקבע של מחמוד נאדי, שהסיע את המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע בשנת 2001 שהביא לרציחת יקיריהם.

אחת מהם, אירינה בלום, אלמנתו של יאן בלום הי"ד, הייתה אם צעירה ליאנה אז בת שלוש, היום הם ממשיכים לחיות לצד הזכרון של הבעל והאב הנפלא, אירינה מספרת, "יאן היה בחור נחמד וחכם הוא גם עשה ספורט, והיה חזק. יאנה הייתה אז בת 3 היום היא בת 16 ולומדת בגימנסיה, הגענו אז לישראל מאוקראינה, יאן רצה ללמוד והיו לנו הרבה חלומות".

כיום, 13 שנים אחרי, אירינה כבר נשואה בשנית ויש לה ילדה נוספת, אך היא ויאנה מקפידים להעלות את זכרו של יאן, "יאנה זוכרת הכל, היא הייתה אז אמנם בת שלוש אבל היא זוכרת היטב את אביה, כל יום שישי אנחנו נוסעות לבית הקברות בפתח תקווה לבקר אותו. יאנה מאוד מחוברת לאביה, אבל היא מבינה שעכשיו יש אבא אחר, גם בחור נחמד, מה לעשות החיים ממשיכים".

לדבריה התמודדות לאחר הפיגוע הייתה מאוד קשה, "היה אז מאוד קשה, היינו ממש בתקופה משוגעת, אבל תודה לכל עם ישראל ולכל הארגונים שעזרו לנו, כמובן גם למדינה שעדיין עוזרת, תודה רבה לכולם. אנחנו ממשיכים גם היום להיפגש עם המשפחות, נפגשים מדי שנה ליד הדולפינריום וגם מזמינים זה את זה לימי הולדת ושמחות".