משפחת עראמי: סותמים לנו את הפה
בית משפט השלום בפ''ת, אתמול

בית משפט השלום בפתח תקווה קיבל הבוקר (שני) את בקשת משפחת עראמי שהוגשה באמצעות, עו"ד חור אוריאל ניזרי מארגון 'חננו', והתיר לפרסום כי נתנאל רואי עראמי הי"ד, שנפל אל מותו בעת עבודתו בסנפלינג בפתח תקווה, נרצח בפיגוע לאומני שבוצע בידי מחבלים.

השופטת, מרב גרינברג, התירה לפרסם כי "בתיק החקירה נעצרו ונחקרו על ידי שירות הבטחון הכללי ומשטרת ישראל שלושה חשודים בחשד שהיו מעורבים בגרימת מותו ממניע לאומני. השלושה שוחררו לאחר חקירה ארוכה, וזאת לאחר בחינת התיק בפרקליטות, ומאחר שלא נמצאה הצדקה משפטית להמשך מעצרם. החקירה נמשכת".

השב"כ עצר במסגרת החקירה שלושה ערבים בחשד שהיו מעורבים בגרימת מותו של נתנאל, באתר הבנייה בפתח תקווה בחודש ספטמבר. השלושה שוחררו והחקירה נמשכת. בנוסף התיר בית המשפט לפרסם כי בני משפחת עראמי קיבלו מהמשטרה מסמך המאשר את היותם "נפגעי פעולות איבה".

מרים, אמו של נתנאל הי"ד, הגיבה להחלטת בית המשפט, "חשוב לנו שיפרסמו את הדברים שכולם ידעו את האמת וידעו שנתנאל יצא לעבודה ולא חזר, אלא נרצח על היותו יהודי". 

"כל סתימת הפיות ונסיונות הטיוח לא יצליחו. אנחנו בעז"ה נתנו הבטחה לנתנאל לפני שבועיים כשהיינו אצלו בבית העלמין ביום ההולדת שלו, שאנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שימצאו הרוצחים. אנחנו כועסים על זה שאף גורם ממשלתי כמו נשיא המדינה וראש הממשלה לא הגיעו לנחם אותנו ואפילו לא ניחמו אותנו בטלפון. את אבו חדר כולם ניחמו, כנראה בשבילם הוא יותר חשוב מהדם של הבן שלי", הוסיפה.

אמנו של נתנאל עראמי, הבוקר

עורך הדין של המשפחה, חור אוריאל ניזרי, אמר הבוקר כי "חשוב לומר כי עד עתה לא יצר קשר עם בני המשפחה אף גורם ציבורי וממשלתי, על אף שהדברים היו ידועים וברורים. כמו כן אנחנו מבקשים את נשיא המדינה, כמו שידע להגיע לנפגעי פעולות האיבה האחרים שיגיע לבוא ולנחם את המשפחה כאזרח מספר אחד, עת נרצח נתנאל עראמי בגלל היותו יהודי.

''אנו מודים לבית המשפט על החלטתו ואנחנו קוראים לרשויות השלטון השונות לבוא ולעשות את תפקידן", הוסיף ניזרי, ''אנחנו קוראים לשב"כ ולמשטרה להמשיך ולחקור ולבצע את פעולות החקירה הנדרשות. יחד עם זאת אנחנו כואבים ומצרים על כך שהיינו צריכים להתגלגל עד לפתח של בית המשפט כדי לקבל את המובן והברור מכל".

נזכיר כי לפני כשלושה חודשים נפל נתנאל אל מותו במהלך עבודות סנפלינג באתר בנייה בפתח תקווה. בתחילה נטען כי מדובר בתאונת עבודה אך מממצאים שאותרו בזירה עלה כי נתנאל נרצח על ידי פועלים ערבים שהיו עימו במקום וחתכו ככל הנראה את אחד הכבלים שהחזיקו אותו.

אמו של נתנאל אמרה אתמול בכניסה לבית המשפט כי "יש לנו תחושה שמתייחסים אלינו כאזרחים סוג ב', סותמים לנו את הפה ולא נותנים לנו מענה". בני המשפחה הגיעו לבושים בחולצות לבנות ועליהם תמונת בנם עם כתמי דם.