ברצוני להודות לכל הנשים שהגיבו בדרך מכובדת ועניינית והשתתפו בדיון הער מאוד שהיה בעקבות הטור בשבוע שעבר, גם כאן למטה ב'תגובות' וגם בפורומים אחרים ברשת.

טורי דעה נועדו בדיוק לשם כך, להביע דעות ולדון עליהם, ואני רואה דווקא בדעות לא שגרתיות הזדמנות מצוינת לדיון על עניינים חשובים ועקרוניים.

הפעם אני רוצה לדבר על המילה שחוסמת, שמפריעה, שמקבעת, שלא נותנת לנו להיפתח, שמשאירה אותנו כל הזמן עם אותן הבחירות. קוראות יקרות, תכירו את:

'הסגנון שלי'.

''זה לא הסגנון שלי'' – מכירות את המשפט הזה?

'סגנון'. מילה מאוד מתעתעת. חמקמקה, מעורפלת משהו.

מה זה בעצם 'סגנון'? כשאנחנו אומרות: 'זה לא הסגנון שלי', למה אנחנו בעצם מתכוונות? שזה לא יהיה יפה עלינו? שזה לא יחמיא לנו?

איך אנחנו יודעות?

האם בגלל שפעם מדדנו שמלה בגזרה ישרה והיא לא החמיאה לנו, זה אומר שלעולם לא נמצא שמלה בגזרה ישרה שממש 'עושה לנו טוב'? האם בגלל שלפני שנים, כשהיינו ב'שירות הלאומי' מדדנו חצאית ולא אהבנו, זה אומר שלעולם לא נוכל ליהנות מחצאית יפה ומחמיאה?

האמת היא, שלכל אשה יכולים להחמיא כל-כך הרבה סוגים של בגדים. אין אשה ששום שמלה בעולם לא יפה עליה, יש רק אשה שלא מצאה את גזרת השמלה הנכונה לה. אין אשה ששום חצאית בעולם לא מחמיאה לה, יש רק אשה שלא מצאה עדיין את גזרת החצאית המתאימה לה.

ואולי 'הסגנון' קצת מראה לנו לפעמים על דברים יותר עמוקים בתוכנו,

אולי יש לנו 'סגנון', רק בגלל שאנחנו רגילות למשהו מסוים, וקשה לנו לצאת מההרגלים, לשבור את הקיבעון. אולי אנחנו רגילות לראות את עצמנו רק בצורה מסוימת, וחוששות להיראות טיפה אחרת.

ואולי אנחנו לפעמים לא חושבות בכלל על אופציה אחרת, על 'סגנון' אחר, בגלל שכולן מסביבנו הולכות בצורה מסוימת ולא נעים לנו כל כך להיראות קצת אחרת מכולן, כי אנחנו לא כל כך רוצות ללכת נגד ה'טרנד' העכשווי...

הכלל היחיד לגבי 'סגנון' הוא מאוד פשוט: מה שיפה ומחמיא לנו – הוא הוא ה'סגנון שלנו'! אין לנו 'סגנון' אחד – זה משעמם!

מה? להיראות כל הזמן אותו הדבר? לחזור מ'שופינג' עם אותם הדברים? לפתוח את הארון ולראות שורת קולבים שנראים כמו שיבוט גנטי? אנחנו יכולות להיות הרבה סגנונות: פעם טיפה יותר 'זרוק', פעם יותר 'מחוייט', פעם הדגש על הצבע, ופעם על ה'נקי' ו'הקלאסי', אנחנו יכולות לשבור את הקיבעונות , אנחנו יכולות להיראות נפלא גם במה שאנחנו לא רגילות אליו! נכון, ההרגלים כובלים אותנו לפעמים, אבל הי! אנחנו השולטות, אנחנו הקובעות – אז הרגלים נולדו כדי שנשנה אותם קצת!

והאמת היא, שמהבגדים צריך ללמוד על החיים – לשבור את הקיבעונות, לא להיות שבויות בהרגלים המוכרים, לצאת מהשבלונה.

להעז.

יפעת זר - מעצבת אופנה וסטייליסטית. בעלת בוטיק 'יפעת' בפתח תקווה [email protected]