דנון בועידת הליכוד
דנון בועידת הליכודצילום: יוני קמפינסקי

ח''כ דני דנון (הליכוד) תקף בחריפות את שרת המשפטים ציפי לבני, בעקבות הערר שהגישה נגד הצעת החוק שתאפשר לסלק מהכנסת את ח''כ חנין זועבי (בל''ד).

"ציפי לבני, אני לא מאמין לאן הידרדרת", אמר דנון במליאת הכנסת. ''את שגדלת בבית רביזיוניסטי, שהיית חלק מתנועת חרות והליכוד - את משמשת כאן בממשלה ובכנסת כפרקליטתה של אויבת העם, תומכת המחבלים, תומכת הנפשעים באויבי ישראל?''.

לדברי דנון, שרת המשפטים שהכשרתה המקצועית היא עריכת דין, החליטה לשמש "כפרקליטתה של השטן חנין זועבי. אני חושב שמן הראוי שהיום תקומי ותעשי את מעשה חבר מפלגתך, עמיר פרץ, ותתפטרי מהממשלה. לאור מעשיך בכלל, והמעשה של היום בפרט – אין מקומך עוד עמנו", הוסיף.

מוקדם יותר היום ערערה לבני על כך שההכרעה בשאלה האם הצעת החוק תעלה במליאת הכנסת, התקבלה בהנהלת הקואליציה ולא בוועדת השרים לענייני חקיקה. בעקבות הערר, הדיון שהיה אמור להתקיים היום במליאה ידחה בשלב זה.

על פי נוסח החוק, מליאת הכנסת תוכל להדיח - ברוב של 61 ח"כים - אחד מחבריה, שהביע תמיכה בארגון טרור או מדינה הנלחמת בישראל. קודם להצבעה בכנסת תתבקש ועדת הכנסת להמליץ לפני הח"כים על ההדחה.

לפי נוסח החוק, "ח"כ שבעת מלחמה או פעולה מלחמתית נגד מדינת אויב או ארגון טרור, פרסם דברי תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל, תיפסק כהונתו בכנסת ביום שבו החליטה הכנסת ברוב חבריה ובהמלצת ועדת הכנסת, שהדברים שפרסם הם תמיכה כאמור".

החוק הוגש על ידי ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) וחתומים עליו עוד 27 ח"כים, בהם חיליק בר (עבודה), רינה פרנקל (יש עתיד), דוד צור (התנועה) וכן ח"כים מש"ס, יהדות התורה, הליכוד והבית היהודי.

ח"כ רותם מתח ביקורת על שרת המשפטים בעקבות הערר שהגישה. "אף מדינה בעולם אינה מאפשרת לאנשים החותרים תחת יסודות קיומה ותומכים בארגוני טרור לכהן כחברי פרלמנט.

''הצעת החוק שהגשתי היתה חתומה על ידי כמעט כל סיעות הבית ומפתיע כי מסיבות פופוליסטיות ושיקולי בחירות הוגש ערר על ההחלטה. המילה האחרונה עדיין לא נאמרה וישראל ביתנו תאבק לקידום החוק", הבהיר.