תוקף. ליצמן
תוקף. ליצמןפלאש 90

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) הסביר הבוקר (חמישי) מדוע הסיעות החרדיות אינן ממהרות להיענות להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע כי יתמכו בו אצל הנשיא לאחר הבחירות.

ליצמן ציין תחילה, כי "תפקידינו כאופוזיציה הוא לעשות כל מאמץ להפיל את הממשלה הנוכחית. אני חייב לנצל כל סדק וכל דבר כדי לשבור את הקואליציה הזו".

עם זאת, ליצמן הזכיר את הפגיעות שנפגע הציבור החרדי במהלך כהונת הממשלה הנוכחית, בסוגיית הקצבאות, תקציב הישיבות, הגיור וסוגיות נוספות.

ליצמן טען כי הסיבה איננה רצונם של החרדים להיות לשון מאזניים מייד לאחר הבחירות. "יהדות התורה, החרדים כולם, שונאים להיות אלו שצריכים להכריע. זה לא טוב לנו ציבורית, זה לא טוב לנו כמפלגה". 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציע לאחרונה לש"ס וליהדות התורה עסקה - הם ימליצו עליו להרכיב את הממשלה הבאה והוא מצידו יכריז על בחירות מוקדמות.

מדובר בפנייה האחרונה מתוך שורה של פניות של נתניהו למפלגות החרדיות בעת האחרונה. בשבוע שעבר פנה אל המפלגות באופן פומבי והציע להן להצטרף לממשלת אחדות. גם הצעה שקוראת להצטרפותם על חשבון לבני ולפיד הגיעה, אך שתי ההצעות נענו בשלילה.

בהמשך ביקש ראש הממשלה מראשי המפלגות החרדיות שיצהירו פומבית כי ימליצו עליו לנשיא ריבלין להרכיב את הממשלה לאחר הבחירות, אך גם במקרה זה התשובה הייתה שלילית.