ארבע פעמים בשנה האחרונה נפגשו מכבי תל אביב וצסק"א מוסקבה, בשלושה משחקים הביסו הרוסים את הצהובים מתל אביב. הפעם היחידה בה ניצחו הצהובים את הרוסים הייתה במשחק האל-חזור, בחצי גמר פיינל פור היורוליג. מה היה הסוד של מכבי לניצחון במשחק החשוב ביותר עבורם? מעבר לרוח המכבים הידועה היה שם שחקן אחד שבכל שלוש המפגשים הללו לא שיחק אך כן שיחק בחצי הגמר, דווין סמית' שמו.

הערב (חמישי, 21:05) יפגשו שוב הצהובים את האדומים מרוסיה כשיארחו אותם בהיכל נוקיה שבתל אביב למשחק במסגרת הסיבוב השני בשלב הבתים של היורוליג. האם צסק"א תאכל אותה שוב בנוקיה?

בשביל שצסק"א תפסיד צריכים לקרות שני דברים מרכזיים: האחד, כמו שכתבנו למעלה, מכבי חייבת את דווין סמית' בכושר קליעה מירבי. אמנם מכבי מגיעה לאחר רצף ניצחונות מרשים של ארבעה משחקים, אך בשבוע האחרון סמית' הרבה להחטיא ונראה כי חלה ירידה בכושר המשחק שלו. כנראה תוצאה ישירה של השימוש האינטנסיבי שמכבי עושה בשחקן וחוסר המנוחה שניתנת לו. 

השחקן השני שהצהובים חייבים עוד ערב גדול שלו, הוא הקפטן החדש - יוגב אוחיון. הרכז הישראלי הנהדר נמצא בתקופה מדהימה מבחינתו כשבכל ארבעת המשחקים האחרונים של הקבוצה, כשאוחיון היה על הפרקט מכבי ניצחה ב-51 נקודות הפרש. לאחר השיא האישי של שמונה חטיפות במשחק מול מלאגה, במכבי חייבים את אוחיון בשיאו גם הערב.

במכבי יצטרכו להתמודד הערב עם סגל קצר ביותר העומד על 9 שחקנים בלבד, לאחר שאלכס מאריץ', גיא פניני ובריאן רנדל פצועים ולא יעמדו לרשותו של גיא גודס מאמן הצהובים. 

הרוסים לעומת הצהובים יצטרכו להתמודד הערב ללא השחקן הטוב ביותר שלהם על הפרקט, מילוש תיאודושיץ'. במכבי אומרים כי הם זוכרים היטב את ההפסד בסיבוב הקודם שעמד על 19 נקודות הפרש ורוצים מאוד לנקום ברוסים הערב, אבל בכושר שלה "צסק"א נראית כמו אחת שתזכה באליפות אירופה השנה".

זה מה שהיה בסיבוב הקודם: