הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץיוני קמפינסקי

ח"כ עמר בר-לב, יו"ר ועדת המשנה למשאבי אנוש והכשרות, שיגר מכתב לרמטכ"ל בני גנץ, בו הוא קורא לו לזמן את הרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ בעקבות "דבריו המסיתים והפוגעניים כלפי המוסלמים והר הבית", כלשונו.

במכתב, טוען בר-לב, כי ישנו חשש שהרבצ"ר שאמר כי בקוראן אין אזכור למילה ירושלים ותהה מה מוסלמים עושים על הר הבית עבר על הפקודות בכך שהתבטא בנושאים בעלי השלכות מדיניות וביטחוניות ללא קבלת האישורים הנדרשים ומבקש לבדוק האם אושרו דבריו אלו מראש על ידי הגורמים המוסמכים.

בר לב טוען כי על פי פקודות צה"ל, ישנו איסור על חיילים להתבטא בפומבי, בכתב או בעל פה בנושאים מדיניים או צבאיים וכי הדבר תקף גם לגבי "אירוע שאליו הוזמן החייל באופן אישי וישר אך נוכחתו עלולה להתפרש כייצוג הצבא".

במכתב כותב בר-לב כי "דברים אלו של קצין בכיר בצה"ל המופקד על כלל שירותי הדת בצבא, כולל לחיילים מוסלמים, דרוזים ונוצרים, הם חמורים וקשים בשתי רמות. ראשית, בסגנון הביטוי המזלזל, המסית והפטרוני. שנית, בעצם ההתבטאויות, בתקופה כה רגישה, באופן שפוגע באופן קיצוני בסמלי הדת המוסלמית. אני חש, שאין צורך להרחיב מהי המשמעות של האמירה כי 'האחוריים מופנים להר הבית' וכי '90% מהערבים לא יודעים מה כתוב בקוראן'.

בר-לב מציין במכתבו, כי הוא סומך על הרמטכ"ל גנץ שיבצע את הבירור והתהליכים הנדרשים בעקבותיו בתוך הצבא, ולכן, אין בכוונתו לכנס את ועדת המשנה למשאבי אנוש והכשרות בראשה הוא עומד בכדי לדון במקרה בשלב זה ומבקש להתעדכן בתוצאות הבירור.