פעילות מג"ב במבצע "שובו אחים"
פעילות מג"ב במבצע "שובו אחים"דוברות משטרת ישראל

צעיר יהודי דיווח הבוקר לניידת משטרה כי שני צעירים ערבים עם אופניים איימו עליו באמצעות סכין, בצומת הגבעה הצרפתית.

לדבריו, הוא חשש שידקרו אותו ונמלט מהמקום.

בסריקות שנערכו, הבחינו צוות לוחמי מג"ב בשני צעירים על אופניים בשמעון הצדיק לכיוון ואדי ג'וז ובחיפוש על גופם נתפסה סכין התואמת את התיאור שמסר היהודי.

בחקירתם הודו החשודים, צעירים כבני 16, במעשה.

נזכיר כי בחודשים האחרונים סובלים תושבי שכונת הגבעה הצרפתית מאלימות מצדם של ערביי השכונה.

לפני מספר שבועות סיפר בראיון לערוץ 7 ראש הגרעין התורני בגבעה הצרפתית, תמיר דורטל, כי תושבי השכונה חיים למעשה יחד עם עיסאוויה, "הם יושבים במרכז המסחרי דרך קבע ומפריעים לעוברי אורח", הוא אומר ומספר על אחד המקרים: "כשהיינו ב'שבת ישראלית' וקיימנו במרכז המסחרי סעודה שלישית משותפת לכמאתיים איש פתאום ראינו שני רוכבי אופניים חגים בינינו כדי להפריע. שני רוכבי אופניים מול מאתיים איש וכולם חוששים להעיר להם, מפחדים מהתגובה שלהם עצמם או ממי שיגיע אם הם יקראו לחבריהם".

עוד סיפר דורטל על ההטרדות המלוות את הסטודנטיות שבקמפוס הר הצופים הסמוך לשכונה. "כבר שלוש שנים, מאז שהגעתי כסטודנט, יש קבוצה בפייסבוק 'אין ביטחון ללימודים' ובה כאלף איש מוחים על כך שסטודנטית לא יכולה ללכת 300 מטרים מהקמפוס למעונות בלי ליווי מחשש להטרדות מיניות".

לדבריו הערבים מגיעים למקום, יושבים ברכבים חונים או נוסעים באיטיות מירבית "ומחכים לתקוף". כשזו המציאות סטודנטיות נמנעות מלעבור במקום לבדן. גם כאן דורטל עצמו החליט לפנות לאורבים ולתבוע מהם מענה. "שאלתי אותם למה הם עושים את זה, הרי לאחיות שלהם הם לא יסכימו שיקרה כך. הם אמרו לי שאצלם האבות שומרים על הבנות ואצלנו לא, אז כנראה שמותר".

דורטל קובל על מציאות שבה פטרולי הסיור המשטרתי בשכונה אינם חותרים להגיע אל נקודות החיכוך כדי לפתור בעיות ומצוקות של אזרחים, "השומרים עסוקים בסלולארי ויושבים עמוק בניידת בלי לחפש את האירועים שקורים כל יום".