מתיחת פנים שנעשתה לאחרונה למקווה בברקן מראה כי יתכן ויש פלח שלם של נשים שנמנע מלטבול במקווה, רק בשל המראה החיצוני של המקווה.

המועצה הדתית בשומרון חידשה לאחרונה את המקווה בברקן שבשומרון. למי שלא מכיר ישוב חילוני המכנה את עצמו: חילוני חרד (כלומר חרד לחילוניותו). המועצה הדתית ערכה ערב חשיפה של המקווה המחודש, שכללה ערב פינוק לנשים במקווה, ייעוץ איפור, טיפוח ציפורניים, טיפול אישי לכל אישה ועוד. בעקבות מתיחת הפנים שעבר המקווה, מצאה המועצה הדתית כי מספר הטובלות שילש את עצמו.

"לא רק זאת, אלא שבישוב נוסף בשומרון שגם בו נעשה שינוי במקווה עלה מספר הטובלות ב 40% לאחר השינוי" אומר משה כהן ראש המועצה הדתית בשומרון "כלומר ככל הנראה יש אכן איזשהו פלח באוכלוסייה שנמנע ממצוות הטבילה רק בשל חוסר הנוחות או האסתטיקה שבטבילה ולא מטעמי אמונה. דבר שמחדד את המחויבות שלנו כמועצות דתיות לאפשר את הטוב ביותר לאותן נשים מאמינות שאינן יכולות לממש את זכותן בשל מראה חיצוני והשקעה במקוואות".

ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה מסביר, "היהדות שייכת לכל עם ישראל ועל כן אנו שמחים כי גם נשים חילוניות עושות שימוש במקוואות ומרגישות בהם בנוח. אנו נמשיך לשדרג את מקוואות המועצה ללא הבחנה בין ישובים דתיים לחילוניים".

לאחר החידוש
לאחר החידושיח"צ