"אולפנה ללא הפסקה"
"אולפנה ללא הפסקה"צילום: אולפנת בני עקיבא איילת השחר

האם חשבתן פעם לנסוע לאולפנה שלכן בשעות הלילה, לפתוח שק שינה באמצע הכיתה, בין השולחנות, מול הלוח ולחשוב על החיים?

סביר להניח שלא, ובכל זאת, תלמידות באולפנת בני עקיבא "איילת השחר" באופקים עושות זאת אחת לחודש כחלק ממיזם מקורי וחדש בשם: "אולפנה ללא הפסקה".

כחלק מהמיזם, התלמידות מגיעות ללילה לבן בין כותלי האולפנה, מכינות ארוחת ערב, עוברות סדנאות מנהיגות, משחקי גיבוש, נהנות ממוזיקה, ריקודים ומפתחות שיחות חשובות ומעמיקות אל תוך הלילה עם החברות והמורות, שיחות שקשה לקיים בין השיעורים השונים בחיי היום-יום.

"בערב כזה האולפנה נראית אחרת", מעידות המורות. "האולפנה מוארת ומוזיקת אווירה נשמעת בחלל בית הספר. התלמידות מגיעות לאולפנה, מצוידות בשקי שינה ופיג'מות, מרגישות את האווירה, שמפילה את המחיצות ופותחת את הלבבות. בערב כזה יש לנו יותר זמן לשוחח עם התלמידות על ערכים, ובכלל על כל נושא שמעניין אותן וחשוב להן".   

"שמנו לנו למטרה לחבר את הבנות על כל רבדי החיים שלהן לרוח האולפנה", מספרת ברוריה נויברגר, מנהלת האולפנה. "לצורך כך, החלטנו להרחיב את שעות הפעילות עד לשעות הקטנות של הלילה. ערב הבכורה התקיים בשבוע שעבר ולאור ההצלחה החלטנו להפוך פעילות זו למסורת. מידי חודש יתקיים ערב 'אולפנה ללא הפסקה' שמטרתו לאפשר מגוון פעילויות עם ערך מוסף והעמקת הקשר האישי בין הצוות לתלמידות".