חיילים
חייליםצילום: פלאש 90
גל טרור: ערבים יידו אבנים הערב (שני) לעבר אוטובוס ישראלי שנסע סמוך לצומת שילה בכביש 60 שבבנימין. איש לא נפגע.

כוחות צה''ל מנהלים מצוד אחר הפורעים שנמלטו מהמקום. האוטובוס המשיך בדרכו לאריאל.

מוקדם יותר נדרס יהודי בשנות ה-60 לחייו בצומת אלון. הוא נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הוא נדרס על ידי הרכב שלו וככל הנראה מדובר בשוד. כוחות צה''ל ומשטרה פועלים לאיתור הרכב והגנב.

בצהריים נפצע יהודי באורח קל בפיגוע בצומת גוש עציון. מחבלת חמושה בסכין דקרה אותו ופצעה אותו בצוואר. כוח צבאי מיחידת כפיר שהיה במקום פעל במהירות, ירה במחבלת - ופצע אותה באורח אנוש.

המחבלת היא אמל פחרי טקאטקה, כבת 20, מבית פג'אר שסמוך לצומת גוש עציון. היא מזוהה עם ארגון פתח והייתה עצורה בעבר בכלא הישראלי.

הפצוע מצומת הגוש | באדיבות הצלה יו"ש

בסביבות השעה 08:00 הבוקר, עצרו לוחמי מג"ב פלסטיני חשוד שהגיע לצומת תפוח שבשומרון עם סכין על גופו. הפלסטיני עשה דרכו ברגל מכיוון כפר יתמא לעבר הצומת. לוחם מג״ב מגדוד אלון, שהיה באותה עת בעמדת תצפית, הבחין בפלסטיני מתהלך חובש כובע קפוצ׳ון על ראשו, מה שעורר את חשדו.

״מיד צעקתי לו לעצור במקום, אך כאשר המשיך ללכת ולא נעצר העברתי דיווח למפקד המחסום", מספר הלוחם בתצפית. עם קבלת הדיווח ברשת הקשר, החלו מפקד המחסום ולוחם נוסף שהיה עמו לרוץ לעבר החשוד עד ליצירת קשר עין עמו.

הלוחמים החלו בביצוע נוהל מעצר חשוד, ורק כאשר אחד הלוחמים דרך את נשקו האישי לעבר החשוד הוא נעצר במקום. הלוחמים החלו בביצוע הפשטה מרחוק, ובהמשך התקרבו לכיוון הפלסטיני לצורך ביצוע חיפוש על גופו.

הפלסטיני שסירב להזדהות והיה ללא תעודה מזהה התנגד לביצוע החיפוש על גופו, והלוחמים עצרו אותו תוך שימוש בכוח סביר. על גופו נתפסה סכין.