שחיה ברכה (אילוסטרציה)
שחיה ברכה (אילוסטרציה)פלאש 90

היסטוריה בקטאר. מחר תצא לדרך אליפות העולם בבריכות קצרות בנסיכת האמירויות - הלא היא קטאר, אליפות בה יקחו חלק גם משלחת שחיינים ישראלים.

המשלחת הישראלית כבר נחתה בקטאר כשחברי המשלחת קיימו כבר סיור בבריכות בהם יתמודדו וינסו להביא גאווה וכבוד למדינה. הדבר הראשון אותו בדקו חברי המשלחת הישראלית לא היה קשור לצד המקצועי והתחרותי כי אם לצד המנטלי - האם דגל ישראל נמצא בין שאר הדגלים הקיימים, או לא.

לאחר שהרימו את ראשיהם מצאו השחיינים הישראלים את הדגל הנכסף והבינו כי אכן איגוד השחייה העולמי עמד במילתו. 

זו לא הפעם הראשונה בה משלחת ישראלית לוקחת חלק פעיל בתחרויות שמתקיימות בנסיכת האמירויות. למעשה קיום האליפות בדוחא שבקטאר וגם באבו דאבי השכנה, זהו כבר מסורת של ממש כשהתחרויות התקיימו שם בכל שלוש השנים האחרונות

במהלך השנתיים האחרונות חוותה המשלחת הישראלית חוויות לא נעימות בכל הקשור לזהות שלהם הלאומית ולייצוג המדינה. במהלך התחרויות במדינות הערביות, לא פעם ולא פעמיים הושמט דגל המדינה, שמה והסמלים הלאומיים כולם מכל מה שקשור לתחרות העולמית. הדגל הישראלי הוצג כלבן בלבד במקום כחול-לבן, השם ישראל הכתוב באנגלית קוצר ל-ISR, ותמונה של המשלחת הישראלית המתחרה באליפות לא נמצאה כלל בשידורי הטלוויזיה המקומית. הדרה במלוא מובן המילה.

לאחר שבישראל פנו לאיגוד השחייה העולמית על ההדרה הבוטה, אלה הודיעו למארגני התחרות בקטאר כי אם יקרה מקרה נוסף שכזה, הם יפעלו כנגדם בכל הכוח הרצוי.

מאמן הנבחרת, ליאוניד קאופמן אמר "לא קל אחרי מה שקרה עם הדגל, אבל הפעם זה היה תלוי באיגוד השחייה העולמי. האיגוד אמרו למארגנים שהכל צריך להיות לפי התקנון עם דגל ישראל מסביב לבריכה, בנוסף לשאר הדגלים". לא רק זאת, אלא ש"הקטארים יצטרכו גם להגיד את שם המדינה בכריזה כשהשחיינים של המשלחת יתחרו", אמר קאופמן.

וכך דווקא במדינה שאחראית על מימונם הישיר של ארגון הטרור חמאס וכן עוד ארגוני טרור בעולם, יוצג דגל המדינה הישראלית. כזו היא קטאר, מבינה שני דברים עיקריים - כסף וכוח. מעניין מה יקרה אם אחד מחברי המשלחת יזכה במדליית הזהב, ההמנון הלאומי ינוגן?