זועם במליאה. גפני
זועם במליאה. גפנייונתן סנדל. פלאש 90

מערכת הבחירות יצאה לדרך ונראה כי החרדים שוב יהיו במוקד השיח הציבורי: יאיר לפיד שינסה למנף את הסכם ההבנות המוכחש בין נתניהו לסיעות החרדיות והחרדים עצמם שינסו להעלים את נזקי לפיד לעולם התורה לטובת עיסוק בכישלונותיו בנושאים הכלכליים והמדיניים.

בראיון שהעניק היום ח"כ משה גפני לרדיו החרדי 'קול ברמה', הפציר גפני בעמיתיו שלא לתקוף את לפיד על הנזקים שעשה לעולם התורה.

"אסור לנו, אני פונה גם לנציגים החרדים שאנחנו מדברים על זה גם בישיבות שלנו ואני פונה גם לעיתונאים החרדים, לא לתקוף את לפיד על הנושא החרדי. כולם יודעים את זה, לא רלוונטי, זה משרת אותו. אפשר כל אחד בסגנונו וכל אחד בדיבורו, יש לנו מספיק".

עוד הוסיף כי "מה שהאיש הזה עשה או לא עשה בנושא הכלכלי, מה שהוא עשה או לא עשה בכל הנושאים הכלליים של מדינת ישראל, לשחק על המגרש הזה, רק על המגרש הזה. לא היה לנו מקרה כזה שמישהו שאנחנו נגדו, שמציאות המקצועית שלו הייתה כל כך דלה, כל כך אפסית ועל זה צריך לדבר. לא להיגרר לדברים שיכול להיות שאנחנו צודקים אפילו, לא להיכנס לנושא החרדי ואני ממש מתרגז על העניין הזה שמכניסים אותנו בכוח, כאילו אנחנו חייבים להיות בתוך הסיפור הזה של מה שנתניהו יושב עם לפיד או מה שהוא דיבר איתו קודם. אנחנו לא שם".

במקביל עיתונאים תוקפים את לפיד על חזרתו לקו ההסתה נגד החרדים. יאיר שרקי (ערוץ 2) ציין בטוויטר כי "בזמן שבליכוד מתלבטים בין 'ירושלים' 'ביטחון' ו'חזק', לפיד כבר משנן את 3 המילים שהוא הולך לטחון בחודשים הקרובים: 'דיל עם החרדים'".

מי שהיה בוטה יותר הוא העיתונאי יהודה שלזינגר מ'ישראל היום' שכתב כי "לקראת הבחירות אני רוצה להזהיר אתכם מהאתיופים האלה. הם דואגים רק לאינטרס שלהם, לקהילה שלהם וממנים רק קייסים משלהם. לא רק זה, הם מתרבים פה נורא מהר ורובם בכלל בשכבות החלשות ולא ממש תורמים למדינה. זהירות, ראש הממשלה מחזיר אותנו אחורה, וגם שמעתי שסגר איתם דיל שיקבלו את תיק האינג'רה והסיגד.

"הזדעזעתם? יופי, עכשיו תחליפו את האתיופים בחרדים ותקשיבו למסע הדה-לגיטימציה שמובילים לפיד ולבני שנשמע בדיוק אותו דבר.

"מותר ורצוי לקיים דיון על השותפות בנשיאה בנטל, בחלוקת התקציבים ובאופייה הדתי-יהודי של מדינת ישראל. אסור להוציא אלפי אנשים, מחוץ למעגל הלגיטימיות ולהפוך אותם למצורעים, כתם, חמאס או חיזבאללה".

העיתונאי חנוך דאום צוטט אף הוא כאומר כי "את לפיד אני מעריך מאוד, אבל אני שומע אותו מתחיל עכשיו שוב להסית נגד החרדים, ובא לי לומר לו: עזוב יאיר, לא מתאים. הפסילה הקטגורית של החרדים שייכת לאתמול. הנח להם. התעמרת בהם מספיק, הוצאת אותם לאופוזיציה- הם התגייסו לצבא בשל כך? מחירי הדיור ירדו? כבר אין יוקר מחיה? הם לא מצורעים, ולא אויבי העם, והשיח הזה מיצה את עצמו".