מתמודד נוסף בפריימריז בבית היהודי

יו"ר תנועת "מעייני הישועה", אביחי בוארון, הודיע על כניסתו לחיים הפוליטיים והתמודדותו בפריימריז לרשימת מפלגת הבית היהודי.

בשבועות האחרונים הקים בוארון את "פורום ישראל" שיעודד התפקדות למפלגה של הציבור התורני בקרב הציונות הדתית.

בוארון, נשוי ואב לשישה, עורך דין בהכשרתו, ייסד את תנועת ''מעייני הישועה'' המפעילה עשרות רבני קהילות ברחבי הארץ. בוארון היה ממקימי היישוב עמונה והוא המוציא לאור של המגזין 'פנימה' והשבועון 'ישראלי'.

אמש התכנסו מייסדי הפורום, ביניהם ראש מכון פוע''ה הרב מנחם בורשטיין, ד"ר חנה קטן, יו''ר הקרן לגאולת קרקעות ביהודה ושומרון עו"ד דורון ניר צבי, מנכ"ל מקור ראשון לשעבר דוד שריקי ואלידע בר שאול, מרצה בכיר בצה"ל, היסטוריון וחוקר ירושלים.

"הפורום הוא למעשה כלי להעצמת הבית היהודי", אמר בוארון, "והוא יפעל להציב את הנושא של חיבור עם ישראל ליהדות ועיצוב דמותה של מדינת ישראל כמדינה עם זהות יהודית בראש סדר העדיפויות של המפלגה.

"המטרה השנייה היא להחזיר את הציבור המסורתי בפריפריה ובשכונות אחרי שלושים שנות נתק, הביתה, אל הבית היהודי".

בהמשך דבריו ציין בוארון, "המטרה שלנו היא להיות מפלגת שלטון. זה יבוא גם דרך מצביעים אופנתיים אבל בעיקר דרך חיבור קהלים קרובים אלנו דרך פעילות שטח חברתית וחינוכית דוגמת זו שרבני הקהילות בתנועת מעייני הישועה עושים כבר שנים רבות ודוגמת פעילותם של הגרעינים התורניים ברחבי הארץ".

"אנחנו יודעים שכוונותיה ופעולותיה של הנהגת הבית היהודי והעומד בראשה הן לעשות טוב וברכת אחדות-הציבור עומדת לימין מנהיגיו", הוסיף. "עלינו בני המחנה האמוני להפשיל שרוולים, להיות שותפים, ועל פי דרכו של הראי"ה קוק זצ"ל לעשות טוב ולהוסיף אור. לכן, אנחנו נכנסים לעולם הפוליטי ומקימים את הפורום הישראלי כדי לקחת חלק בבית היהודי וליצור איזונים שמכוחם תהפוך המפלגה למפלגת שלטון בעלת אידיאולוגיה מוצקה, בשורת תורת ארץ ישראל שהיא בשורת הציונות הדתית". 

יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה נפתלי בנט, ברך על הצטרפותו של בוארון לבית היהודי. "כניסתו מסמלת את החיבור שלנו לפריפריה, לשכונות ולציבור התורני הרחב. אנחנו הבית של הציונות הדתית והזהות היהודית, ואני מאחל לאביחי בהצלחה יחד עם שאר המתמודדים".

מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, מסר כי "הקמת המסגרת החדשה של הבית היהודי מצטרפת לפורומים רבים ומגוונים במפלגה, ושוב מוכיחה כי בבית היהודי יש מקום לכולם. זוהי גם אמירה חשובה על החיבור של הבית היהודי לשכונות ולפריפריה. אני מאחל הצלחה לאביחי בוארון שהוא איש עשייה ולכל שאר המתמודדים שמגיעים לבית היהודי".