חיליק בר וביבי הפצצה

ח"כ חיליק בר (העבודה) נאם היום (רביעי) במליאת הכנסת לאחר ההצבעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת.

בר פנה לראש הממשלה והשר יובל שטייניץ ושאל: "ראיתם פעם זוג צעיר שמתגורר בתוך פצצה איראנית? ראיתם פעם ילד רעב שאוכל את אבו מאזן בתוך פיתה? ראיתם פעם ילד את איסמעיל הנייה בתוך חמגשית של מפעל ההזנה? ראיתם פעם מובטל שמחפש עבודה בדאע"ש או בחמאס?".

"לא הייתה היום תשובה אחת לאף נושא חברתי", אמר בר, "כל התשובות היו איומים כדי להפחיד את הציבור. כששאלנו את שטייניץ על משבר הדיור – הוא ענה 'גרעין איראני'. כששאלנו את שטייניץ על יוקר המחיה, העוני והרעב – הוא ענה 'אבו מאזן אשם'. כששאלנו את שטייניץ על אבטלה – הוא ענה 'דאע"ש וחמאס'. תתביישו!! אלו התשובות שיש לכם לכל המצוקות החברתיות? הפחדה? לאומנות?".

עוד הוסיף ח"כ בר: "אתם מפחידים שוב ושוב את הציבור כדי להסתיר ממנו את הכישלון שלכם. אתם מפחידים את הציבור כדי שהוא יוותר על האוכל שלו, על החינוך שלו, על הדיור בר השגה שלו! תתביישו – אבל אתם הרי לא תתביישו ותמשיכו להסית ולהפחיד. אתם לא תתנו תשובות למשבר החברתי – כי אין לכם תשובות למשבר החברתי".

לסיכום אמר ח"כ בר, "אני אפנה ישירות לאזרחי ישראל: תתעוררו! עובדים עליכם בעיניים עוד פעם! תחשבו טוב טוב מה כל אחד ואחת מכם הרוויח מהממשלה הזו בשנתיים האחרונות?! אל תגידו לא ידענו – לא שמענו – בחיים יותר לא נצביע ביבי – תפסיקו לתת לביבי להפחיד אתכם תפסיקו לתת לביבי לעבוד עליכם בעיניים! אבל איכשהו - ההפחדה הזו של הליכוד עובדת – הציבור מצביע לימין כי הוא רואה פצצה איראנית ומוכן לוותר על הכל בשביל שביבי ינטרל אותה. אבל לא את הפצצה האיראנית צריך לנטרל – את השלטון הכושל הזה צריך לנטרל! אז אני רוצה לדבר לציבור בשפת הפצצה האיראנית כדי שאולי הוא יבין אותי"

בשלב זה הוציא בר ציור של ביבי בתוך פצצה עם פיוז ואמר, "נתניהו הוא הפצצה – הבחירות הם הפיוז – בידיכם ההחלטה אם לנטרל את הפצצה או לתת לה להתפוצץ על הראש של כולנו, על הכיס שלנו, על הדיור שלנו".

בעקבות התמונה הורתה סגנית יו"ר הכנסת, פנינה תמנו שטה להוריד את בר מהדוכן.