גם מתקן. רמי לוי
גם מתקן. רמי לויצילום: פלאש 90

רמי לוי, בעליה של רשת המרכולים הנושאת את שמו, הסביר הבוקר (חמישי) מדוע הורה לפתוח את סניף הרשת במישור אדומים פחות משעה לאחר הפיגוע שאירע במקום אתמול.

"אחרי ארבעים דקות חזרנו לשגרה", סיפר לוי בראיון לגלי צה"ל, "אני החלטתי שאני לא אתן לטרור לנצח. מייד לאחר שהמשטרה והשב"כ סיימו את הבדיקות שלהם החלטתי לפתוח את החנות".

לוי הדגיש כי פתיחתו המהירה של המרכול היא חלק מהמלחמה בטרור, "אני חושב שזה חלק מהניצחון שלנו, להראות להם שכל מה שיקרה הם לא ינצחו אותנו. כולם חושבים כמוני. ההיפך, בכל מקום שיש פיגוע צריך דווקא לבוא. אם יש פיגוע בירושלים אני קורא לכל תושבי מדינת ישראל לבוא דווקא לירושלים".

על השאלה כיצד קרה שמחבל הצליח להגיע עד לסניף ענה לוי, "ברגע שמישהו שם סכין על הגוף או מתחת למעיל, אין הרבה מה לעשות נגד זה. אנחנו צריכים לעשות את המקסימום. אסור לנו לעשות חיפוש על בני אדם".

לוי איננו מתכוון להפסיק להעסיק ערבים בעקבות הפיגוע, "אני מקבל פניות מהקיצוניים ביותר, מדי פעם מאיימים עלי שאם אני אעסיק ערבים לא יבואו לקנות אלי. מי שלא רוצה לבוא לקנות בגלל שאני מעסיק בלי הבדל דת גזע ולאום שלא יבוא לקנות".

"אתה צריך לבוא לראות את הדו קיום גם של הלקוחות וגם של העובדים. אסור לתת צ'אנס למפגעים לפגוע בזה", הוסיף.

בנוגע לשאלה האם יתמודד בבחירות הקרובות לא נתן לוי תשובות ברורות. "כרגע זה לא במחשבה, אי אפשר לדעת כלום במדינה. זה לא סוד שהרבה מפלגות מחזרות אחרי אבל כרגע אין מגעים ספציפיים".