העיתון הקנדי "נשיונל פוסט" מפרסם (4.12.14) תחקיר על קורות חייה של ג'יל רוזנברג, הישראלית – קנדית שהצטרפה לשורות המיליציה הכורדית בסוריה, ואשר לפני מספר ימים הכחישה בהודעה בעמוד הפייסבוק שלה שהיא נחטפה בידי דאעש.

כתב העיתון לא מצא סימוכין לדיווחים בעיתונות הישראלית בעבר, לפיהם ג'יל שימשה טייסת של מטוסי נוסעים מסוג בואינג עבור חברת "אמריקן איירליינס". משרד דוברות החברה מסר בתגובה לשאילתה שהופנתה אליו, כי ג'יל מעולם לא הועסקה ע"י החברה, ולא הטיסה מטוסי נוסעים או כל כלי טיס אחר עבור החברה.

ג'יל התגוררה עם אימה הגרושה בוויט רוק White Rock מדרום לוונקובר. היא למדה בבית הספר התיכון היהודי רמב"ם Maimonides Jewish High School, ולאחר מכן למדה במוסד הטכנולוגי של בריטיש קולומביה (BCIT).

דובר המוסד מסר ל"נשיונל פוסט", כי ג'יל מעולם לא למדה תעופה. בדצמבר 2003 היא השלימה קורס בתפעול שדה תעופה, ולאחר מכן למדה ניהול טכנולוגי, אך לא השלימה את לימודיה ובינואר2006 עזבה את המוסד הטכנולוגי.

ביוני 2006 עלתה ג'יל לישראל, קיבלה אזרחות ישראלית והתגייסה לפיקוד העורף, בו הייתה למש"קית מדריכה בתחום החילוץ וההצלה. היא ניסתה להתקבל למוסד, אך בקשת ההצטרפות שלה נדחתה.

ביולי 2007, עוד בתקופה שירותה הצבאי, היא החלה להיות מעורבת במזימת הונאה טלפונית של קשישים בארה"ב. במסגרת ההונאה קשישים קיבלו שיחות טלפונים המבשרות להם על זכייתם בפרס,וכדי למשוך את הכסף הם צריכים להעביר אלפי דולרים לצורך תשלום עמלה ומיסים. בסך הכל נגנבו במזימת הונאה זו יותר מ-8 מיליון דולר.

ההונאה נחשפה ביולי 2009, ג'יל הוסגרה לארה"ב, הורשעה בבית המשפט וריצתה עונש מאסר שארך קרוב לארבע שנים. באוגוסט 2014, חודש לאחר שחרורה מהכלא, חזרה ג'יל לישראל.