ח''כ אלעזר שטרן

חבר הכנסת אלעזר שטרן (התנועה) השתתף הערב (חמישי) בכנס "גשר המיתרים" של העיתון "בשבע", תקף את מפלגת הבית היהודי, סיפר כי הוא מתייעץ עם הרבנים לפני כל חקיקה אך טען כי למנהיגי ציבור אסור לסמוך על הקדוש ברוך הוא.

שטרן נשאל האם ישנם סיכויים שיתמודד בפריימריז למפלגת הבית היהודי וענה כי הסיכויים נמוכים. "כמי שהזהות היהודית של מדינת ישראל חשובה לו, זה לא נכון שאתמודד בבית היהודי", אמר שטרן ומתח ביקורת על ההתנהלות של המפלגה.

בנושא אחר טען ח"כ שטרן כי למנהיגי ציבור אסור לסמוך על הקדוש ברוך הוא. ''צריכים לקוות, צריכים להתפלל אבל להיות רציונאליים. במקומות שאני מכיר כשסמכנו רק על הקדוש ברוך הוא - אכלנו אותה".

רבה של מגדל העמק לא אהב לשמוע את דבריו של שטרן ואמר לו: "חכמים היזהרו בדבריכם, אני בטוח שאתה לא מתכוון למה שאתה אומר. יושבים פה ילדים ומה הם שומעים? אנחנו סמכנו על הקדוש ברוך הוא ואכלנו אותה? בלי הקדוש ברוך הוא אין עולם, אין עם ישראל, אין מדינת ישראל. אין כלום אין כלום אלעזר אהובי וידידי".

ח"כ שטרן ביקש להבהיר, "אין לי ספק שמה שהרב אומר זה נכון. בלי הקדוש ברוך הוא אנו לא פה, ישראל זה נס. אבל יחד עם זאת - מנהיג צריך שיקולים רציונאליים. אנחנו מנסים להכניס לקדוש ברוך הוא היגיון ולתת לו תפקידים, אבל הוא לא דמות של אדם לא מבחינה ערכית ולא מבחינה רציונאלית".

"אני והרב גרוסמן מכירים הרבה מאוד שנים", סיפר שטרן, ''כל העשייה שלי בצבא בתחום של הזהות היהודית, כולל הגיור וכל הצעות החקיקה שלי - אין אחת שאין מאחוריה רבנים שהציבור הזה מכיר אותם".