בראש. בנט ונתניהו
בראש. בנט ונתניהוצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו''ר הקואלציה ח"כ זאב אלקין (הליכוד) ויו"ר סיעת הבית היהודי, ח''כ איילת שקד, חתמו אמש (חמישי) על הסכם עודפים לקראת הבחירות לכנסת ה-20.

הסכם עודפים קובע כי במצב שבו עודפי הקולות של שתי המפלגות יצטברו למנדט נוסף, תזכה בו המפלגה שתהנה מעודף קולות גדול יותר.

ההסכם הוא חלק מהידוק היחסים בין שתי המפלגות וראשיהן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה נפתלי בנט. בבית היהודי מתכוונים להמליץ על נתניהו כמועמד להרכיב את הממשלה הבאה חרף המתחים שהיו בעבר בין נתניהו לבנט.

ביום שני הקרוב תובא להצבעה בכנסת הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-19, בקריאה שנייה ושלישית. גורמים בקואליציה עוד מנסים למצוא את הדרכים לצירוף הסיעות החרדיות ובכך לדחות את הבחירות, אולם לפי כל ההערכות קיים סיכוי נמוך מאוד לביטול הבחירות.

בתוך כך, במחנה השמאל מנהלים מגעים ליצירת רשימת אחת של ציפי לבני ומפלגת העבודה, וייתכן כי גם יאיר לפיד יצטרף אליהם עם מפלגת ''יש עתיד''.

לבני אמרה בראיון ל''פגוש את העיתונות'' שישודר במוצאי שבת כי תהיה רשימה משותפת. "המבחן צריך להיות מבחן של מה יביא יותר קולות לאלה שיכולים להפיל את נתניהו. זה מוביל לזה שנדמה לציבור שיש כאן משחקי אגו שבגללם לא תהיה רשימה משותפת. תהיה רשימה משותפת, כי זה הכרחי ונותן תוצאה יותר טובה לעומת מצב שבו כל אחד רץ בנפרד".