הרב אביחי רונצקי ונפתלי בנט
הרב אביחי רונצקי ונפתלי בנטפלאש 90

תא"ל (מיל') הרב אביחי רונצקי (63) הודיע על מועמדותו בפריימריז לרשימת הבית היהודי.

רונצקי, רב, לוחם וקצין, בוגר ישיבת מרכז הרב והמכון להכשרת מורים ליהדות, הקים את ישיבת ההסדר באיתמר ועמד בראשה ושימש בעבר כרב הראשי לצה"ל. לפני כשנתיים הרב רונצקי הקים את המנהלת לזהות יהודית ועמד בראשה.

הרב רונצקי התגייס ב 1969 לשייטת 13. בהמשך הוא עבר לצנחנים, שימש כמפקד מחלקה וסגן מפקד פלוגה בגדוד 890. במלחמת יום הכיפורים היה רונצקי מפקד פלוגה בסיירת שקד ולחם בחזית הדרומית‏. בין היתר הוא הוביל את פלוגתו בקרבות בראס סודר כנגד לוחמי קומנדו מצריים שהונחתו באזור‏. במהלך שירותו בסיירת החל בתהליך חזרה בתשובה יחד עם אשתו רונית, אותה הכיר במסגרת שירותה כפקידה פלוגתית.

לאחר שחרורו מצה"ל עסק בהדרכת נערי רחוב מטעם עיריית ירושלים. בהמשך שימש כר"מ בישיבת עטרת כהנים בירושלים. בשנת 1980 היה שותף להקמת הישיבה אלון מורה ולימד בה כר"מ.

בשנת 1984 היו בני הזוג רונצקי ממקימי היישוב איתמר בשומרון, שהוקם על ידי משפחות של חוזרים בתשובה מבוגרי מכון מאיר. הרב רונצקי שימש כרב הישוב בשנותיו הראשונות. ב-1998 הקים את ישיבת ההסדר בישוב. שיטתו החינוכית היא לקיחת אחריות על התורה ועל מערכות המדינה בחינוך, בצבא ועוד. חיבר סדרת ספרים העוסקת בהלכות צבא בשם "כחיצים ביד גיבור" (ארבעה חלקים), בהם באה לידי ביטוי מעורבותו והיכרותו את חיי הצבא.

במקביל לעיסוקו כרב, שירת במילואים עד לתפקיד של ראש מטה חטיבה מרחבית בשומרון. כן שימש כראש מנהלת השילוב הראוי בצה"ל. בשנת 2006 מונה לתפקיד הרב הראשי לצה"ל.

"ההחלטה להתמודד בפריימריז לוותה אצלי בלבטים רבים", אמר הרב רונצקי. "העיסוק בפוליטיקה לא טבעי עבורי. אך נוכחתי לראות את ההשפעה הגדולה שניתן להגיע אליה מתוך הכנסת. מאז ומעולם פעלתי להעביר את היהדות בצורה מאירת פנים לכלל עם ישראל. כך עשיתי בשבתי כרב הראשי לצה"ל וכך גם במנהלת לזהות יהודית. לאחר היבחרי לכנסת אמשיך לפעול ביתר שאת בנושא, תחת הנהגת השר בנט".