הכותרות בישראל רעשו לנוכח הידיעה שג'יל רוזנברג, בחורה קנדית-ישראלית, הפכה לאשה המערבית הראשונה שהצטרפה לכורדים שנלחמים בדאעש.

כעת נחשף עברה המרתק המלמד כי במסגרת מסעותיה היא הספיקה אף להתגורר במשך חצי שנה בקרית החסידית של חסידות סטאמר בארה"ב, להתקרב לדת ולשמור מצוות.

את סיפורה הביא בסוף השבוע 'ידיעות אחרונות' המספר כי לאחר שרוזנברג השתחררה מהכלא לאחר מאסר בן 5 שנים בגין חלקה בפרשת 'העוקץ הניגרי', היא התגוררה במשך חצי שנה ב'קרית יואל' של סטאמר. על פי העיתון, את ההיכרות עם אנשי החסידות עשתה בשהותה בכלא, כשאלו סיפקו לה מזון כשר ושאר צרכיה הבסיסיים.

"רוזנברג עברה להתגורר בקריית יואל בזמן ההמתנה לסיום משפטה. שם התקרבה ליהדות, החלה לשמור שבת וחלק ממצוות הדת", מספר העיתון ומוסיף כי "ההתחזקות הפתיעה חלק מחבריה בפייסבוק שלה, "ניקול אוהבת להתקשר אלי בשבת כשאני לא יכולה לענות". בהזדמנות נוספת הסבירה לחברה כי איננה יכולה לצאת בתשעה באב שכן היא צמה.

לאחר פסק הדין אפשרו לה להעביר את תקופת המבחן שלה תחת פיקוח בישראל. בטרם עלתה כתבה כי "אני חושבת שחצי מקרית יואל ובורו פארק מתפללים עבורי היום ואני רוצה להודות לכל מי שהראו לי חברות אמת וסייעו לי.. ".