אותן האשמות ידועות ומופרכות. חיילי צה"ל ב'צוק
אותן האשמות ידועות ומופרכות. חיילי צה"ל ב'צוקתומר נוברג. פלאש 90

סא"ל שי סימן־טוב (36), מג"ד בגולני, הוא אחד מהפצועים הקשים ביותר במבצע 'צוק איתן'. הוא נפגע כשקיר של בית קרס עליו במהלך הלחימה בסג'עייה והוגדר משותק בכל חלקי גופו.

בראיון לידיעות אחרונות סיפרה אשתו, דני, על הבשורה הקשה, על תהליך השיקום ועל נקודות האור שבעלה לא מפסיק לספק לה לאורך הדרך.

"הסבירו לנו שהפגיעה שלו זהה לזו של השחקן כריסטופר ריב, שגילם את סופרמן, ואמרו שהוא יישאר משותק כמוהו לכל ימי חייו. אבל שי הוא סופרמן אמיתי. הוא יעשה הכל כדי לצאת מזה ועוד יחזור ללבוש מדים".

יום לפני הפציעה התקשר שי וסיפר לה כמה הוא אוהב ומתגעגע. "כשהוא סיפר שכתב לי מכתב, התחלתי להרגיש רע. זה נשמע לי כמו מכתב פרידה. דמיינתי דף לבן עם שורות, כתוב בעט כחול, ומסביב דם. בכיתי כל הלילה, ושי כנראה הרגיש. הוא התקשר בשש בבוקר ושלח לי תמונות מצחיקות שלו כדי לעודד אותי". כששי נפצע קיבלה דני לידיה את הציוד האישי שלו, ושם מצאה גם את המכתב, בדיוק כפי שדמיינה אותו.

מאז שנפצע עבר שי שלושה ניתוחים כדי לקבע את ארבע החוליות שנשברו. עם סיום האשפוז הוא הועבר לשיקום במרכז הרפואי שיבא. "לפני כן", היא מספרת, "עוד היה רופא שבדק אותו ואמר לי: 'בעלך לא יוכל להזיז את הידיים והרגליים ולא יוכל לנשום לבד'. הרופא הזה הרג אותי".

שי מאושפז כיום במחלקה לשיקום נוירולוגי וכבר מצליח לעשות כמה צעדים בזמן הטיפולים, רוכב על אופני מחלקת השיקום ואפילו מזיז מעט את האצבעות. "הבנו שמחכה לנו דרך ארוכה מאוד", אומרת דני, "אבל נעשינו יותר אופטימיים".

"הוא עושה את הלא ייאמן. בתוך שבועיים הוא נותק ממכונת ההנשמה, וכל היום הוא באימונים ובטיפולים. למרות שאף אחד לא מבטיח לנו שהוא יחזור ללכת, הוא כבר מצליח להיכנס לרכב ולעבור ממקום למקום. הוא מצליח גם ללכת עם עזרת התרפיסטים בשיקום. האצבעות זזות והוא מרים מעט את היד. אני יודעת שהוא ייצא מהשיקום על מדים.

"כל החיים השתנו בשנייה אחת. תחשבי, לא קיבלתי חיבוק מבעלי יותר מארבעה חודשים. מצד שני, שי מחבק אותי בדרכו. אני כל הזמן אומרת שקיבלתי מתנה אחת כשהכרנו ומתנה שנייה כשהודיעו לי שהוא חי".