טקס פתיחת השנה של מסלול הבנות לתארים ראשון ושני,הסבה אקדמית והתפתחות מקצועית לאנשי הוראה התקיים בשבוע שעבר במכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום.

בטקס השתתפו נשיא המכללה פרופ' אבי לוי, רקטור המכללה פרופ' זכריה מדר, ראש לימודי תואר ראשון במכללה פרופ' יוסי טובי, יו"ר המועצה האקדמית של המכללה פרופ' ברוך רובין,ראש ביה"ס לתואר שני, דר' אסתר אפללו, סגל המרצים, עובדי המנהלה והסטודנטיות.

"אני שמח על הגידול המשמעותי שחל במספר הסטודנטיות, זאת מבלי שהתפשרנו על האיכות של כל אחת ואחת", אמר בפתיחת הטקס נשיא המכללה פרופ' אבי לוי והוסיף כי "השנה אנו שוקדים על הקמת תכנית החדשה לתואר ראשון לסטודנטים דוברי אנגלית מחו"ל, אותם אנו נכשיר להיות מורים לאנגלית כאן בישראל".

הוא ציין כי כמורים עלינו להתייחס לכל תלמיד, "לקרב אותו ולהעניק מעבר ללמידה גם חינוך. עלינו להתקדם כל הזמן, להרחיב את הידע והכישורים שלנו ולא להסתפק בהכשרה הראשונית שקיבלנו. בנוסף, כמובן שעלינו להעניק לתלמידים למידה משמעותית. הוא איחל לכולן שנה פורייה והודה לסגל הנפלא של המכללה. אין זה מובן מאליו שאנשים טובים וראויים כל כך מגיעים מקרוב ורחוק ללמד אצלנו ורואים במכללה לא רק מקום עבודה אלא גם שליחות".

רקטור המכללה, פרופ' זכריה מדר ציין כי "מעמד זה בו כולנו מתכנסים יחד מייצג את האחדות שיש במכללה והיותנו גוף אחד. מחכה לכן תפקיד חשוב בשדה החינוך, שכן אתן מורות דור העתיד. זכרו שמוטלת עליכן המשימה להתייחס לאנשים כפי שהם יכולים להיות, ולעזור להם להגיע למה שהם מסוגלים להיות".

במרכז הטקס עמדה הרצאתו של פרופ' דוד פסיג, עתידן המתמחה בחיזוי טכנולוגי, חברתי וחינוכי. "אני מודה להזדמנות שניתנה לי לבקר במקום הזה שעושה רושם בלתי רגיל. כולנו מרגישים שמשהו אדיר עומד להתרחש, וחשוב שנהיה מוכנים לכך ונכשיר את ילדינו כך שיידעו להתמודד בסביבה החדשה ויעזרו בפיתוח המדינה". הוא הציג לסטודנטיות תחזיות על שינויים שצפויים בעתיד בתחומים שונים, ביניהם בתחום הביולוגיה הסינתטית, תחום זמינות המידע ברשת האינטרנט, חקר החלל ועוד.

"צריך להבין את גודל השעה שהקב"ה הכניס אותנו אליה. 3 מהפכות הולכות לעצב את המאה ה-21 ולזעזע את אמות הסיפים של כל מה שאנו מכירים – בגנטיקה, בננו-טכנולוגיה וברובוטיקה. לאור מהפכות אלה לא נוכל להמשיך ללמד באותה הצורה, אחרת לילדים שלנו לא יהיה את הידע הנכון והתרבות שלנו תישאר תקועה ותדשדש מאחור. זהו אתגר לא פשוט שנופל בעיקר על הכתפיים שלכן. אנחנו הולכים לחיות בעולם שבו קצב השינויים המדעיים והטכנולוגיים יהיה אדיר, והתפקיד שלכן כמחנכות הוא ללמד שדברים יכולים להשתנות ושצריך לשאוף לשינוי. אם נכשל במשימה זו, לילדים שלנו יהיה קשה להבין את העולם והסביבה בהם הם יחיו".