שביל אופניים ביער להב
שביל אופניים ביער להבצילום: אדי ישראל

המילה האחרונה בשנים האחרונות היא שבילי אופניים. יותר ויותר מדוושים, פוקדים את אתרי הרכיבה וביחוד אלו, העוברים בשבילי פריחה, נופים, יערות וחורש טבעי.

אך טבעי הוא הדבר שגם ביער להב בו משולבים כל הדברים האלו, יסללו שבילי אופניים ואכן בראשית השבוע, נפתח רשמית, שביל אופנים חדש ביער להב – 'סינגל יער להב'.

אורך מסלול שביל האופנים 'סינגל יער להב' הוא 13.5 ק"מ. דרגת הקושי לרוכבים ברמת רכיבה בינונית. בתחילת המסלול הציבה קק"ל, מול החניון של מרכז ג'ו אלון, מפה והוראות הבטיחות לרכיבה. מדובר במסלול מעגלי כך שניתן להתחיל ולסיים באותה נקודה.

הרכיבה בתוככי היער, מלהיבה ומאתגרת. השביל עובר בנופיו המרהיבים של יער להב וחולף על פני אתרי נופש, מורשת ותצפיות. כמו: מוזיאון ג'ו אלון לתרבות הבדואים, תל וחורבת חליף, חורבת אבו-חוף, מגדל תצפית יער של קק"ל ועוד, במקום תצפית נוף ובימים אלו  אף ניתן להנות מפריחת פרחי החלמוניות והסתווניות. לאורך השביל ממוקמים חניוני קק"ל עם שולחנות פיקניק למנוחה ולנופש לשימוש הרוכבים.

השביל הוכשר בשיתוף של החברה הממשלתית לתיירות ומועצה אזורית בני שמעון ומדובר בשביל ראשון מתוך רשת מערכת שבילים מתוכננת של עשרות קילומטרים ביער שקק"ל מתכננת.