פירון מלמד
פירון מלמדצילום: דוברות משרד החינוך

שר החינוך המתפטר, הרב שי פירון, שיגר מכתב לתלמידי מערכת החינוך בארץ וביקש להיפרד מהם.

כך כתב במכתבו:

"היום אני נפרד מתפקידי כשר החינוך, אבל לא נפרד מכם.

אתם שליוויתם אותי יום ולילה, תמשיכו להיות מקור להשראה, מנוע לעשיה, בסיס לתקווה. פגשתי אלפים רבים מכם. אומרים עליכם שאיבדתם את הערכים, שאתם אלימים, שהפכתם לצרכני מדיה וערכים ממכם והלאה. אבל אני יודע שזה לא נכון.

במערכת החינוך תלמידים רבים בעלי ברק בעיניים, כאלה המבקשים משמעות לחיים, הרוצים ללמוד מתוך תשוקה ולהט.

עשיתי הכל כדי להתאים את הלמידה לצרכים של "הלומד החדש" – מסעיר ומסקרן, מעורר, מאפשר, ובעיקר מניע לפעולה.

אני נושא עמי תמונות רבות של ילדים ונערים בהם פגשתי. צרור סיפורים שמחים ועצובים, כאלה שהצטיינו ונגעו בשמיים ואחרים שהגורל המר להם. כולכם ילדיי, ולכולכם רציתי לדאוג. לבקש שהימים יאירו ותזכו לחינוך איכותי ונגיש. לא תמיד הצלחנו, אבל השתדלנו. טרם צאתי מהמשרד, אני מבקש מכם:

אל תוותרו על שאיפה למצוינות ועל מימוש אישי. יש בכל אחד מכם נקודת אמת, חלום, המבקש להתפרץ ומערכת החינוך תעשה הכל לאפשר לכם לגלות אותו.

הקפידו על מידות מתוקנות. על שפה נקיה, על אהבת אדם ומוסריות ראויה. באתרי בילוי, בחצר בית הספר, במגרשי הספורט או בכל מקום אחר הקפידו על אנושיות ונימוסים. לשיח גזעני, לביטויים של שנאה אין מקום. הם ביטוי לזיהום סביבתי והם מסכנים את ישראל.

הושיטו יד לאחר, הקפידו על תמיכה בחלש, על משענת לכל נזקק. שלבו שונים בתוככם ואפשרו להם להתנחל בלבותכם. יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, ספרדים ואשכנזים, שמאל וימין, עולים וותיקים, אינם אויבים. העוינות בין קבוצות שונות מאיימת עלינו כחברה. אתם יכולים לשנות שיח ישן ולא רלוונטי, לבנות חברה שמושתת על כבוד הדדי ואנושיות ראויה.

ואל תוותרו על הזהות שלנו. על הערכים המייחדים אותנו. אל תתביישו לדבר על אהבת הארץ, על ציונות ועל מולדת וייעוד.

ובכלל, כדאי שתקשיבו: להורים ולמורים, להוגים, לרוח גדולה שיש בארץ. שנות הנעורים מיועדות לגיבוש ועיצוב אישיותכם".