מיסטר קפלן
מיסטר קפלןצילום: יחצ פסטיבל הקולנוע

לראשונה יארח סינמטק חולון את מיטב סרטי פסטיבל הקולנוע היהודי ה – 16 (במקביל להקרנת הסרטים בסינמטק ירושלים) בחג החנוכה.

רוב הסרטים שיוקרנו בפסטיבל, הינם הקרנות בכורה בישראל, ביניהם סרטי עלילה, תעודה, וקלאסיקות משוחזרות.

"פסטיבל הקולנוע היהודי", שנערך מדי שנה בחנוכה, מציע שלל סרטים ומפגשים עיוניים העוסקים בשאלת הזהות היהודית; אמונה, אמנות, תרבות, פילוסופיה, מוסיקה, אוכל, אורח חיים בארץ ובגולה והקשר בין היהדות לדתות אחרות. הפסטיבל שם דגש על הדרכים השונות להיות יהודי ומתייחס לאישי ולקולקטיבי דרך ערכים פלורליסטים וחופש האמונה.

הסרט שפותח את ההקרנות השנה, "כינורות הנשף", הוא עותק הדיגיטלי מחודש לקלאסיקה "כינורות הנשף", סרטו האוטוביוגרפי של מישל דראך, שהושק לראשונה בפסטיבל קאן 1974.

סרט הפתיחה הראשי של הפסטיבל השנה, שיוקרן בחולון במוצאי שבת 20.12, יהיה "פניקס" (Phoenix), סרטו המדובר של הבמאי הגרמני כריסטיאן פצולד ("ברברה") בכיכובה של נינה הוס, שהוקרן בבכורה בפסטיבל טורונטו האחרון וגרף את פרס המבקרים בסן סבסטיאן.

בין הבולטים בסרטים שיוצגו: "מר קפלן" ( בתמונה) הקרנת בכורה לדרמה קומית מאורוגוואי על קשיש יהודי שמשוכנע שהוא זיהה קצין נאצי נמלט בשכנות לו ויוצא בעקבותיו. "לחיים" - דרמה צרפתית על שלוש נשים שהכירו לראשונה באושוויץ ונפגשות מחדש 15 שנים לאחר השחרור. "זרע קודש" - סרטו של הבמאי אורי גרודר (אור ישר), חוזר בתשובה שיוצא למסע אישי בעקבות אחד האיסורים החמורים ביותר ביהדות - הוצאת זרע לבטלה.

רוני מהדב-לוין, מנהל סינמטק חולון אומר לערוץ 7  ששיתוף הפעולה לראשונה השנה, בשנתו ה 16 של הפסטיבל היהודי, בין סינמטק ירושלים לחולון והאפשרות שניתנה לחולון להקרין את הסרטים בו בזמן התרחשות הפסטיבל, יביא להגדלת חשיפת הקהל לפסטיבל הותיק והמסקרן ולאפשר גם לאנשי האזור שלא מגיעים לירושלים ליהנות ממיטב הסרטים "אני מאמין ששיתוף פעולה זה יוסיף להתקיים ואף יתרחב בשנים הבאות והפסטיבל יוכל להפוך בן בית גם בסינמטק חולון"