העיר בני ברק
העיר בני ברקצילום: פלאש 90

בני ברק תיכלל בפרויקט "ישראל נגלית לעין", המהווה מיזם מיוחד לשימור ולתיעוד המורשת  וההיסטוריה בארץ ישראל, לפי חלוקה לערים, וזאת כחלק מחגיגות שנת ה-90 לייסודה של העיר.

המיזם, שיבוצע ע"י "גנזך קידוש השם", בסיוע עיריית בני ברק, יכלול ליקוט וגיבוש האלבומים המשפחתיים של ראשוני בני ברק לדורותיהם, עד ימינו, תוך שימת דגש על איכותה היחודית של עיר התורה והחסידות ואוצרות הרוח הטמונים בה.

"גנזך קידוש השם"- האוגר באוצרותיו חומרים ומידע רב על תולדות העיר בני ברק ושלבי התפתחותה במגוון היבטים, נבחר ע"י העירייה ללוות את התכנית ולארגן את הפקת הפרוייקט בעיר, כשבמסגרתו, בעריכת האגף למורשת ולהנצחה, עוסקים המארגנים בתיעוד העיר באמצעות אלבומים משפחתיים של תושבים, כדוגמת המיזם שבו נטלו חלק מספר ערים כרעננה, תל-אביב ואחרות.

"גנזך קידוש השם" פנה, עם הפעלת המיזם, לכל מי שבני ברק יקרה עבורו ומורשתה היחודית נוגעת לעברו, עבר משפחתו, או אפילו רק מתעניין במיזם כפרויקט ייחודי ומאתגר בשעות הפנאי, להתנדב ביצירת קשר עם משפחות בני ברקיות ותיקות, לראיין אותן ולסרוק תמונות ופריטים רלוונטיים, תוך תיעוד הפרטים העומדים מאחוריהם לצורך המיזם. כמו-כן ישנה פניה מיוחדת למשפחות ותיקי העיר להעביר לגנזך מסמכים וצילומים הקשורים לעברה של בני ברק, לצורך סריקה ושימור.

במהלך השנה ימוחשבו החומרים בצורה מסודרת ומעוצבת, ותיבחן אף הקמתן של תערוכות מיוחדות מהחומרים והצילומים בעזרת המתנדבים. המתנדבים שירתמו לפרוייקט יעברו קורס מיוחד, בן שישה עד שמונה מפגשים, ע"י צוות מיומן בתחומים אלו, בו יעברו הכשרה לתיעוד, לראיון נכון ולאיסוף תמונות ומסמכים באופן מקצועי.