ראלב מג'אדלה
ראלב מג'אדלהOlivier Fitoussi /FLASH90

חבר הכנסת והשר לשעבר ראלב מג'אדלה יחל הבוקר (ראשון) לכהן כחבר כנסת בסיעת ''העבודה'' במקומו של בנימין (פואד) בן אליעזר שהגיש בסוף השבוע מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

מג'אדלה היה חבר כנסת בכנסת ה-16, ה-17 וה-18 וכיהן בין השאר כסגן יושב ראש הכנסת וכיושב ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה. במהלך הכנסת ה-17, כיהן ראלב מג'אדלה גם כשר המדע ותרבות והספורט. הוא נשוי ואב לארבעה ומתגורר בבאקה אל-גרביה.

ביום חמישי האחרון שיגר בן אליעזר מכתב פרישה מהכנסת ה-19 ליו"ר הכנסת. "לאחר לבטים לא קלים החלטתי לפרוש מחברותי בכנסת ישראל. כידוע לך בתקופה האחרונה אני מתמודד עם בעיות בריאותיות ובין היתר אני ממתין לעבור השתלת כליה", כתב.

לדבריו, "ההתמודדות עם הקשיים הבריאותיים דורשים ממני את מירב זמני וכוחי ולצערי אינם מאפשרים לי להתמקד בעבודה הפרלמנטרית. לכן, לאחר התייעצות עם משפחתי ועם חברים קרובים, החלטתי לפרוש מכהונתי כחבר כנסת על מנת שאוכל להקדיש את זמני לטיפול בבריאותי".

הבא בתור ברשימת העבודה לכנסת היה דני עטר, ראש המועצה האזורית גלבוע. עם זאת, עטר הודיע כי הוא מוותר על מקומו כי ''תפקיד זה אינו סידור עבודה''. כאמור במקומו של עטר נכנס לכנסת השר לשעבר מג'אדלה.