יוחנן דנינו
יוחנן דנינוצילום: פלאש 90

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו, קיים היום (ראשון) דיון עם ראשי אגפי המשטרה, בנושא היערכות המשטרה לבחירות הכלליות לכנסת ה- 20.

במסגרת הדיון קבע המפכ"ל את עקרונות ההיערכות, אותה תוביל מנהלת שהוקמה באגף המבצעים, ואת מדיניות הטיפול במגוון התרחישים הצפויים.

במסגרת עקרונות ההיערכות הנחה המפכ"ל להקפיד על הטיפול באירועי הבחירות השונים הצפויים, ובכלל זה כנסים, עצרות תמיכה, מחאות ואירועי סדר ציבורי, בהתאם למדיניות ארצית אחידה, המתירה לקיים כל ביטוי לגיטימי של מחאה במהלך הבחירות.

מנגד הנחה המפכ"ל, כי המשטרה תאכוף את החוק בנחישות כלפי מפרי החוק והסדר על מנת לאפשר את מהלכן התקין והחופשי של הבחירות.

המפכ"ל סיכם את הדיון, ואמר כי "למשטרת ישראל תפקיד מרכזי בשמירה על הצביון הדמוקרטי במדינת ישראל ותפקידה להבטיח את מהלכן התקין של הבחירות תוך שמירה על הסדר הציבורי, על שלום הציבור ועל טוהר הבחירות".

לדבריו, "תקופת הבחירות מהווה תקופת מבחן לדמוקרטיה ובתקופה זו למשטרה השפעה מכרעת ואחריות על קיום הליך דמוקרטי ותקין תוך שמירה וכיבוד החוק, שמירה על הסדר והביטחון ומתן מענה לסוגיית האבטחה".

"המדיניות המשטרתית בהתמודדות עם האירועים, בדומה למערכת הבחירות הקודמת, הינה מתן אפשרות לכל ביטוי ומחאה לגיטימיים תוך מדיניות אכיפה נחושה כלפי מפרי החוק והסדר ושמירה על שלום הציבור ועל טוהר הבחירות. זהו האתגר העומד בפתחנו", הוסיף דנינו.