אשר פלמר הי"ד
אשר פלמר הי"דהמשפחה

בית המשפט הצבאי בעופר קבע בהחלטה תקדימית, כי עלי סעדה, תושב חלחול שרצח את אשר ויונתן פלמר הי"ד בזריקת אבן לפני שלוש שנים יפצה את המשפחה ב-3.5 מיליון ש"ח, כך מדווח "הארץ".

נזכיר כי הפיגוע התרחש ביום שישי בשעות הצהריים, אז נסעו אשר פלמר בן ה–25 ובנו התינוק לירושלים, כאשר מולם חלפה מונית ממנה הושלכה אבן.

האבן פגעה בפניו של יונתן וגרמה לאשר לאבד שליטה ולמכונית לסטות מהדרך ולהתהפך מספר פעמים בצד. השניים מתו במקום.

סעדה הורשע בבית המשפט הצבאי ונקבע כי היה חבר בחולייה שהשליכה אבנים ממכוניות נוסעות בשיטה זו, וביום חמישי ניתן גזר הדין. על סעדה נגזרו שני מאסרי עולם בגין מעשי הרצח, ועוד 50 שנות מאסר בגין שורת ניסיונות רצח ועבירות אמל"ח שונות.

אולם, ההחלטה התקדימית ניתנה לבקשת בא כוחה של משפחת פלמר, השופט לשעבר עו"ד אדריאן אגסי. בעקבות הבקשה קבע השופט כאמור, כי סעדה ישלם למשפחה שלושה מיליון שקלים וחצי כפיצוי.

על מותו של התינוק נקבע פיצוי של 1.05 מיליון שקלים, על מותו של אשר 2.2 מיליון שקלים, 200 שקלים פיצוי לאלמנה, ועוד 12 אלף שקלים לשני בעלי מכוניות שנפגעו מהאבנים.

מדובר בפיצוי גבוה בהרבה מזה שניתן לגזור בהליך פלילי המתנהל בישראל,

עו"ד אגסי בירך על הפסיקה ואמר, "מדובר על פסק דין של תג מחיר חוקי, אנחנו לא שמחים על עצם קבלת הכסף אבל זאת נקמה וזה משדר לכל תושבי האזור שתדעו שגם בית המשפט הצבאי ישים מחיר כבד על רכושם. זו הרתעה".

עורך הדין טארק ברגות, שייצג את סעדה, טען מנגד כי "זה גזר דין תקדימי מאוד. הפיצוי הוא פי 15 מהפיצוי של בתי משפט פלילים. אני מתכוון לערער על התיק הזה. בית המשפט בכלל לא התייחס לטענות שלי שההודאה נגבתה באיומים".